بریدۀ کتاب

خداوند الموت
بریدۀ کتاب

صفحۀ 96

این قوم به هرجا پا نهاد اول کتابها و رسوم اجتماعی آن قوم را از بین برد٬ در سر راه قوم عرب اول کتابخانه مدائن نابود گردید و پس از آن تمام کتابهای کتابخانه بزرگ ری از بین رفت و سپس کتابخانه بزرگ ساوه را از بین بردند و بعد٬ کتابهای کتابخانه معتبر شهر نیشابور را آتش زدند. عنوانشان این بود که آنجا٬ مرکز تعلیمات شیطانی است و باید نابود گردد٬ برای اینکه پیوسته ایرانیان را تحت سلطه خود داشته باشند. ظلم اعراب در گذشته و حال بر ما با اینکه ستمگری میباشد٬ و از طرف اعراب طبیعی است چون هر قوم از روی فطرت میل دارد که بر اقوام دیگر غلبه کند و آنها را تحت رقیت خود نگاه دارد و از دسترنج آنها به رایگان استفاده نماید. لیکن میبینم که هم نژادان خود ما که ایرانی هستند میکوشند که سلطه مادی و معنوی قوم عرب را توسعه بدهند و تقویت کنند. آن ها مدرسه میسازند ولی نه برای تدریس زبان پارسی و تاریخ ایران٬ بلکه برای اینکه زبان عربی در آن تدریس شود و طلاب٬ تاریخ رجال و وقایع قوم عرب را فرا بگیرند و طلاب مدرسه را وادار مینمایند که با لهجه عربی حرف بزنند ولو هنگام تکلم با پارسی زبانان از مخرج زبان عربی ادا نمایند.

این قوم به هرجا پا نهاد اول کتابها و رسوم اجتماعی آن قوم را از بین برد٬ در سر راه قوم عرب اول کتابخانه مدائن نابود گردید و پس از آن تمام کتابهای کتابخانه بزرگ ری از بین رفت و سپس کتابخانه بزرگ ساوه را از بین بردند و بعد٬ کتابهای کتابخانه معتبر شهر نیشابور را آتش زدند. عنوانشان این بود که آنجا٬ مرکز تعلیمات شیطانی است و باید نابود گردد٬ برای اینکه پیوسته ایرانیان را تحت سلطه خود داشته باشند. ظلم اعراب در گذشته و حال بر ما با اینکه ستمگری میباشد٬ و از طرف اعراب طبیعی است چون هر قوم از روی فطرت میل دارد که بر اقوام دیگر غلبه کند و آنها را تحت رقیت خود نگاه دارد و از دسترنج آنها به رایگان استفاده نماید. لیکن میبینم که هم نژادان خود ما که ایرانی هستند میکوشند که سلطه مادی و معنوی قوم عرب را توسعه بدهند و تقویت کنند. آن ها مدرسه میسازند ولی نه برای تدریس زبان پارسی و تاریخ ایران٬ بلکه برای اینکه زبان عربی در آن تدریس شود و طلاب٬ تاریخ رجال و وقایع قوم عرب را فرا بگیرند و طلاب مدرسه را وادار مینمایند که با لهجه عربی حرف بزنند ولو هنگام تکلم با پارسی زبانان از مخرج زبان عربی ادا نمایند.

3

0

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.