بریدۀ کتاب

قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه تاریخ
بریدۀ کتاب

صفحۀ 29

جزماً ادعا کرده‌اند که تفکر اسلامی تفکری دیالکتیکی است، حال آنکه لازمه تفکر دیالکتیکی این است که حتی حقایق را (اصولی که ذهن به عنوان حقایق جهان تشخیص می‌دهد) موقت و نسبی بدانیم و این بر خلاف ضرورت اسلام است که به یک سلسله اصول و حقایق جاودان قائل است. بعلاوه لازمه این طرز تفکر این است که حرکت طبیعت و تاریخ را لزوماً به صورت مثلث «تز، آنتی تز، سنتز» یعنی به صورت عبور از میان اضداد بدانیم. تعلیمات اسلامی با این مطلب نیز موافقت ندارد. استاد مطهری، قیام و انقلاب مهدی (ع) و مقاله شهید، ص29

جزماً ادعا کرده‌اند که تفکر اسلامی تفکری دیالکتیکی است، حال آنکه لازمه تفکر دیالکتیکی این است که حتی حقایق را (اصولی که ذهن به عنوان حقایق جهان تشخیص می‌دهد) موقت و نسبی بدانیم و این بر خلاف ضرورت اسلام است که به یک سلسله اصول و حقایق جاودان قائل است. بعلاوه لازمه این طرز تفکر این است که حرکت طبیعت و تاریخ را لزوماً به صورت مثلث «تز، آنتی تز، سنتز» یعنی به صورت عبور از میان اضداد بدانیم. تعلیمات اسلامی با این مطلب نیز موافقت ندارد. استاد مطهری، قیام و انقلاب مهدی (ع) و مقاله شهید، ص29

0

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.