جزئیات پست

(0/1000)

نظرات

عالی بود
ممنون
خدا خیرتان بدهد
1
از قضا واقعی نیست و بیشتر تخیلات واقع‌پندارانه‌ی نویسنده هست، و حتی اسلامی هم آنچنان نیست. بدتر از همه تلاش‌های مذبوحانه‌ی نویسنده در قسمت پاورقی‌هاست که می‌خواد به هر قیمتی شده با آسمان و ریسمان بافتن نامربوط، حرف خودش رو به زور به کرسی بنشونه.
من این مجموعه رو صرفا به عنوان یه مجموعه فانتزی ایرانی نسبتا خوب به دیگران معرفی می‌کنم که بهتره کلا به پاورقی‌هاش توجهی نکنن و اصل رو بر تخیلی بودن صرف بگذارن.
3
دوست عزیزم
شما کلا با پست های من ساز مخالف می زنی ، بزن ولی نه این که اثر رو بکوبی
درضمن اون همه آیه هویجن؟ از ناف خودش در نیاورده که
از یه جایی آوردتشون
بعدم اینکه از نظر تاریخی خیلیاش درسته از نظر اسلامی هم که مشخصه
جن و ... هم واقعین
دیگه چیش واقعی نیست و مزخرفه به قول شما؟
درضمن من در پستم ذکر کردم که کلیت داستان واقعیه ، نگفتم همش و همه چیش
درضمن من در آینده ای نزدیک از ارباب حلقه ها و هابیت هم می نویسم ، یادتون نره به اونم انتقاد کنید و بکوبید!
ممنونم 
"کلا با پست‌ها ساز مخالف می‌زنم"؟ مگه کلا درمورد چند تا پست شما نظر دادم؟ اگه همونی باشی که قبلا درمورد هری پاتر نوشته بودی، فقط همون یه بار بوده دیگه! که البته تعبیر "ساز مخالف زدن" هم درست نیست، چون من نظرم رو با دلیل ذکر کردم، مثل همین مورد. اینکه شما کار رو پسندیدی و نمی‌خوای اشکالش رو قبول کنی یه بحث دیگه‌س. خود منم از این کتاب‌های آقای کوره‌چی بدم نمیاد و قصد تخریب ندارم. اتفاقا توی ایام نمایشگاه کتاب خودم توی غرفه کتابستان بودم و کلی مردم رو ترغیب می‌کردم به خوندن این‌ها. ولی نکته مهم اینه که مخاطب با خوندن کتاب احساس نکنه اینا عین حقیقته، و بدونه که نویسنده صرفا تخیل کرده، استدلالات آخر کتابش هم خیلی جاها تمام نیست و اشکال داره، که حالا اینجا نمیشه مفصل درموردش صحبت کرد.
تعبیر "مزخرف" رو هم من به کار نبردم. با دقت بیشتری حرفم رو بخون.
و در انتها کاملا دوستانه توصیه می‌کنم  یه مقدار علم منطق بخونی، برای یه گفتگوی سالم و مفید نیاز میشه. 🌹
@TahaSedaghat 
سلام مجدد
درست می فرمایید معذرت
من نگفتم اشکال کار رو قبول نمی کنم گفتم از داده های حقیقی استفاده کردند و تخیلات خودشونم به کتاب ها اضافه کردند.
سیعم رو می کنم بخونم.
نه من تعبیر مزخرف رو به کار بردم.
سپاس فراوان
@virtual_pilgrim 
چقد طرح جلدها آدمو میترسونه، چخبره مگه 😂😂
3
تازه اینا جلد های قدیمین
انتشارات میرانا رو خود امید کوره چی تاسیس کرده جلس ها کاملا جدید و صد البته ترنساک تر شدن. 
واقعا محتوای کتاب‌ها اینقدر ترسناکن؟ 🥲🥲🫨
@TahaSedaghat 
همونطور که گفتم اگه آدم توی این مسائل باشه و باهاشون آشنا باشه براش ترنساک نیست مگه اینکه قدرت تصور و تجسمش خیلی قوی باشه در اون صورت به خاطر توضیحات و توصیفات می ترسه آدم.
ولی اگه توی این کارا نباشه و ... کلا از اولش می ترسه چه برسه به ادامش  
 @Lighthouse 
سلام 
دقیق یادم نمیاد اما شاید از یه سال پیش یا حتی بیشتر شروع به خوندم سری هفت جن کردم. در چندین روز ساعات زیادی رو صرف خوندن میکردم (نمیدونم چرا). و خب کتاب ها به سرعت به پایان می رسیدن و حتی تاثیر زیادی بر نوع نگارش و قلمم هم گذاشت (روایت ساده و خودمانی آقای کوره چی به جانم رسوخ کرد). اما حالا که فکر میکنم، بخش زیادی از کتاب ها رو یادم نمیاد. شاید مدت زیادی گذشته و.. 
باید دقیق تر وارد بشم. 
سری هفت جن ایده تازه ای رو به مخاطب ارائه میده. ما حالا "جنّی" که اسمش رو از بچگی شنیده بودیم رو توی صفحات کاغذ میبینیم (و این یعنی پیشرفت!). اما خب.. باید بگم داستان تا حدودی شلوغ و در هم بر همه و به شکلی حس میکنم آقای کوره چی زمان کافی رو نذاشتن و انگار کمی در هنگام نگارش، عجله داشتن. گاهی هم توضیحات بسیار، با جملات طویل و پر از جزئیات، مراحل ساخت طلسم ها و مندیل ها و تلاش های طولانی و جست و جو های شخصیت ها، خسته ام میکرد (خیلی خسته..). و این کمی که نه، بیشتر از کمی اذیت کننده بود. از سمت دیگه شخصیت ها، توصیف نشده بودن. نه از نظر ظاهری و نه حتی چندان به عمق شخصیت شون نفوذ شده بود. در طول کل داستان فقط کمی از "جنیس" خوشم اومد و تونستم باهاش ارتباط بگیرم (حالا که فکر میکنم پادشاه آسمان چهارم هم شخصیت تو دل برو و زیبایی داشت). خلاصه، هنوز هم که به سری هفت جن فکر میکنم، اون خستگی و کسالت قدیمی در تنم زنده میشه. 
اما آقای کوره چی، جهان سازی بسیار زیبایی داشتن. و این خلاقیت بسیار بسیار شایسته تحسینه. 
داستان هم ترسناک نیست! یعنی نه نویسنده تلاش چندانی کرده و نه حضور اجنه ترسی به داستان داده. پس اگه با رئالیسم جادویی سازگارید و چشم به راه یه فانتزی ایرانی بودید، با خیال راحت به سرزمین پر شگفتی هفت جن وارد بشید! (البته ملاک حوصله رو هم در نظر بگیرید. وقت زیادی میخواد.)