یادداشت سیدمهدی حسینی
1403/6/23
- به طور خلاصه مفاهیم بسیاری زیادی را در زمینه فناوریهای نسبتا نوین (چند سالی از نوین بودنش میگذرد) مانند هوش کسب و کار، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، تحلیل شناختی، اینترنت اشیاء، بلاکچین، کلانداده، سرویسهای ابری، ... و چارچوبهایی مانند توگف ارائه میدهد که همهی آنها حول محور اصلی کتاب یعنی «بانکداری شناختی» بحث میشوند. هرکدام از اینها خود حدیث مفصلی است (که در یکی دو صفحه خلاصه شدهاند) ولی باید ببینیم هدف نگارش کتاب چیست. به نظر میرسد هدف کتاب، فرهنگسازی و ترویج «بانکداری شناختی» در جامعه مخاطب (کارمندان و مدیران بانکی غیرمتخصص) است. - در هنگام مطالعه کتاب میبایست به سال انتشار آن (1400) توجه داشت. با توجه به توسعه روزافزون و سریع فناوری، اینگونه کتابها نیازمند بازنگری و بروزرسانی مداوم هستند ولی اگر فرد غیرمتخصص بخواهد با این مفاهیم آشنایی مختصری پیدا کند و خیلی هم در لبه فناوری حرکت نکند، مطالب مفیدی را خواهد یافت. شایان ذکر است مباحث کتاب در زمان انتشار در لبه فناوری محسوب میشدند
0
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.