یادداشت پانیذ مالکی

کیمیاگر
        کتاب جالبی بود درباره ی اینکه یه انسان به صدای قلبش گوش بده و در راستای رسیدن به اون تلاش کنه.. و درباره ی این موضوع تو کتاب بارها گفته شد "وقتی شما خواستار چیزی هستید، همه‌ی جهان به حرکت در می‌آید تا شما به خواسته‌ی خود برسید." . همچنین تو کتاب خیلی اشاره کرد که هر آدمی یه افسانه ی شخصی(هدف زندگی) داره که خیلیا یا بهش توجهی نمیکنن، یا اگه هم دنبالش میرن از یه جایی به بعد ناامید میشن و برای همیشه هدفشونو به فراموشی می‌سپارن..ولی خوشبخت اون افرادی هستن که دنبال هدف زندگیشون میرن  و بهش هم میرسن.. و جالب اینجاست که هدف هر انسانی رو فارغ از اینکه چی باشه، باارزش دونسته و از شما میخواد که دنبال اون برید تا به آرامش برسید چون در واقع هدف و صدای قلبتون اون چیزیه که شما براش ساخته شدید..
شاید جالب باشه که تو کتاب به حضور خدا و نشانه هایی که خدا برامون به جا میذاره هم خیلی صحبت کرده بود و سعی داشت توجهمون رو این موضوع جلب بشه که با وجود تمام سختی‌های و دشواری های زندگی، همیشه خدا هست که حواسش به ما باشه و ما رو به سمت راه درست هدایت کنه.
و در آخر اینکه زندگی خیلی چیزا میتونه بهمون یاد بده فقط کافیه از اون نقطه ی امن خودت بیای بیرون و پای خودتو فراتر بذاری.
در کل کتاب خوب و قابل تأملی بود و من پسندیدم.
      

23

(0/1000)

نظرات

Mr.vafa

1402/3/22

👌👌👌

1