لیست‌های کتاب

آزادی معنویهدف زندگیتوحید

اندیشه ناب اسلامی (لیست دوم_ آثار شهید مطهری)

34 کتاب

در ادامه‌ی معرفی لیست کتب اندیشه ی اسلامی، اینک آثار درجه یک استاد علامه شهید مطهری(ره) رو معرفی میکنم. آثاری که به قول حضرت امام خمینی(ره) بدون شک تمامی این آثار، خوب و انسان ساز می‌باشد و مقام معظم رهبری هم در موارد مختلف تاکید ویژه و بسیاری بر مطالعه‌ی آثار شهید مطهری دارند و در جایی میفرمایند مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران آثار شهید مطهری است. شهید پالیزوانی در وصیت نامه خود می‌نویسد: مطهری را دریابید! و شهید حاج قاسم سلیمانی هم علاقه زیادی به آثار استاد مطهری داشته و در دوره های مطالعاتی آثار شهید مطهری شرکت می‌کرده است. بسیاری از شبهات روز جامعه (به نظرم بیش از ۹۰درصد شبهات) را می‌توان با مطالعه آثار شهید مطهری به شکلی دقیق پاسخ گفت و دوباره اسلام را بر خودمان و در مرحله بعد به مردم و جوانان عرضه نمود. بنده مهمترین آثار اندیشه ای ایشان را در این لیست قرار می‌دهم اما پیشنهاد میشود تمامی آثار استاد مطالعه شوند. همچنین پیشنهاد میکنم این آثار در قالب دوره های مطالعاتی همچون دوره بینش مطهر یا دوره هایی که انتشارات صدرا برگزار میکند مطالعه شوند.

27

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن: سلسله جلسات استاد سیدعلی حسینی خامنه ای، مشهد مقدس، مسجد امام حسن مجتبی رمضان المبارک 1353 شمسیهمرزمان حسین(ع)انسان 250 ساله- حلقه دوم

اندیشه ناب اسلامی(لیست سوم_آثار آیت الله خامنه‌ای)

23 کتاب

در پایان می‌رسیم به لیست آثار مقام معظم رهبری که میتوان گفت آسانترین و روانترین لیست از مجموعه ای که تا به اکنون فراهم شد می‌باشد. جالب است بدانید آیت الله خامنه ای یکی از بهترین کتابخوانهای کشوری بوده و یکی از تندخوانهایی هستند که آثار بسیاری در موضوعات مختلف ادبی، تاریخی، سیاسی و... ایران و جهان را مورد مطالعه قرار داده‌اند. همچنین جزء مجتهدین بسیار قوی در استنباط احکام دینی و دارای فهم عمیقی از گزاره‌های دینی می‌باشند و این سخن به دلیل ارادت شخصی نیست بلکه بزرگانی چون علامه جوادی، آیت الله فاضل، آیت الله مومن و دیگران نیز همین مطلب را می‌گویند. ایشان مخصوصا در ادبیات عرب و علم رجال تبحر خاصی دارند. لازم به ذکر است که ایشان با وجود تمامی این وجنات، خود را شاگرد استاد مطهری می‌دانند و به خوانندگان آثار خود توصیه می‌کنند که به آثارشان اکتفا نکرده و حتما آثار شهید مطهری را هم مطالعه نمایند.

42

23