یادداشت
1401/3/8
خبرنگار کولهپشتی واژهای است که زمان رواج پیدا کردن اخبار اینترنتی به وجود آمد. یک خبرنگار کولهپشتی یک منبع خبری متحرک است با تمام چیزهایی که یک گروه خبری برای تهیهی خبر نیاز دارند از دوربین فیلمبرداری و میکروفون و لپتاپ گرفته تا نرمافزارهای ویرایش عکس. این خبرنگار باید تنهایی کار تهیه خبر را به سرانجام برساند. فیلمبرداری کند، مصاحبه بگیرد، عکس بگیرد، اگر لازم باشد، متنی بنویسد یا صدایی را ضبط کند و نتیجه همه اینها را بعد از ادیت نهایی برای رسانه ارسال کند. این کتاب در واقع یک نوع جزوهی آموزشی برای کسانی است که به خبرنگاری آن هم نوع خودکفا علاقه دارند. نویسنده اثر هم خودش یکی از خبرنگاران با سابقهی صدا و سیماست و عملا این گونه خبرنگاری را تجربه کرده و حاصل این تجربهها را به صورت یک کتاب درآورده است. در این کتاب پدیده خبرنگاری کولهپشتی تعریف شده و جنبههای اقتصادی، ارتباطی و سرعتی آن و این که این نوع خبرنگاری مورد استفاده چه رسانههایی است، مورد بررسی قرار گرفتهاند در بخش پایانی کتاب هم نویسنده 20 توصیه و دو تجربهی خود را در زمینهی خبرنگاری کولهپشتی برای خوانندگان بازگو میکند تا چگونگی این پدیده ارتباطی بیشتر روشن شود. فائزه خابوری، شمارهی509 همشهری جوان،6 تیر 94
1
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.