یادداشت سیدمهدی حسینی
1403/6/23
«کوین لین کلر» نویسندهی معروف و متخصصی در حوزه برند و بازاریابی است که کتابها و مدلهایش در دانشگاهها تدریس میشوند. نویسندهای که نامش در کنار «فیلیپ کاتلر» در کتاب «مدیریت بازاریابی» حضور دارد. قبلا کتاب فوقالعاده ی «مدیریت استراتژیک برند» را از این نویسنده مطالعه کرده بودم. «کلر» در کتاب «برنامهریزی برند»، سه مدل را معرفی کرده و شرح میدهد که در کنار یکدیگر و درواقع مکمل یکدیگرند. درواقع فقط مدلها را معرفی و خلاصهای را ذکر میکند که هرکدام دنیایی از مطلب در دلشان نهفته است. پس نباید از این کتاب انتظار داشته باشید برندینگ را به طور کامل یاد بگیرید. متأسفانه ترجمه کتاب مناسب نیست و به گونهای بود که اگر برای تحقیقی که انجام میدهم لازم نداشتم، شاید نیمهکاره رها میکردم لذا پنج ستاره را به اصل کتاب دادم نه ترجمهی آن. امیدوارم در چاپهای مجدد، ویراستاری صورت گیرد. موضوع دیگری که احساس خوبی به آن نداشتم، تبلیغات حدود 13 صفحهای در انتهای کتاب بود با وجودی که دکتر درگی و مجموعهی انتشارات بازاریابی را دوست دارم چرا که کتابهای خوبی منتشر میکنند. در صورت تمایل می توانید بخش کوتاهی از کتاب را در آدرس ذیل مطالعه فرمایید. https://goo.gl/nVXZgH
0
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.