بریده کتابهای تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 41 نوآوری جوان، گستاخی جوان، ابتکار جوان، بسیاری از قیود را نپذیرفتن که در روحیه جوان هست در طلبه هست و همه اینها مثبتاند. اما قید دین و پایبندی به ضوابط که در طلبه هست، آن روحیات قبلی را تکمیل میکند. 0 0 محمد بختیار 1403/4/15 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 24 فشار آوردن اگر با آگاهی همراه نباشد، اگر با بصیرت و با معرفت و با شخصیت توأم نباشد، لمس میشود لکن درک نمیشود. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 75 موعظه به معنای این نیست که انسان مطالبی را که طرف مقابل نمیداند، به او بگوید. موعظه حتی تکرار مطالبی که انسان میداند؛ چون در خود شنیدن اثری است که در دانستن نیست. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 62 نفس اینکه خداوند متعال این جوان را، این مرد را، این میانسال را در عرصه جهاد فی سبیل الله، فائز به شهادت کرده است، خود این نشاندهنده این است که این یک امتیازی دارد. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 53 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 47 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 90 استکبار یعنی در دنیا قدرتی هست که به منافع ملتها و به خواست انسانها، توجهی نمیکند. به مفاهیم ارزشی انسانی هیچ اعتنایی نمیکند. برای او فقط یک چیز مهم است و آن خود اوست. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 74 «الذاکر فی الغافلین کالمقاتل فی الفارّین» ذاکر در میان جمع غافل همانند سرباز رزمنده ایستادگیکننده است در میان کسانی که دارند فرار میکنند. 0 0 محمد بختیار 1403/4/15 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 26 0 0 محمد بختیار 1403/4/18 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 98 امام بزرگوار ما به عنوان یک رهبر تمام عیار، بیشترین همت خود را به امیدوار نگاه داشتن مردم گماشته بود. وقتی مردم امیدوارند، حرکت و تلاش میکنند. در مقابل تلاش مردم، هیچ قدرتی نمیتواند مقاومت کند. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 90 نظام سلطه سردمدارانش کسانی هستند که ابزارهای قدرت را دارند [ولی] ابزارهای کنترل قدرت را ندارند. ابزرا قدرت عبارت است از سیاست، رسانه، سلاح، پول، پررویی ابزار کنترل قدرت عبارت است از دین، اخلاق، شرف؛ که ندارند! 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 38 نوجوانان باید به فکر حال باشند، برای اینکه به فکر آینده باشند وقت زیاد است. در دوران نوجوانی - دوران سنین هجده، بیست سالگی - راجع به آینده هرچه میخواهند فکر عملی بکنند؛ چون در سنین نوجوانی - یعنی سنین سیزده، چهارده و پانزده سالگی - اگر بخواهند درباره آینده فکر کنند، این فکر، خیلی تعیین کننده نیست. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 33 سعی کنید در این قصه گویی و در این کار هنری، اولین چیزی را که در کودک ایجاد میکنید، ایمان باشد. هیچ چیز معادل ایمان نیست. شما از این بچه هرچه بخواهید بسازید، باید در او ایمان به وجود آوردید. 0 0
بریده کتابهای تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 41 نوآوری جوان، گستاخی جوان، ابتکار جوان، بسیاری از قیود را نپذیرفتن که در روحیه جوان هست در طلبه هست و همه اینها مثبتاند. اما قید دین و پایبندی به ضوابط که در طلبه هست، آن روحیات قبلی را تکمیل میکند. 0 0 محمد بختیار 1403/4/15 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 24 فشار آوردن اگر با آگاهی همراه نباشد، اگر با بصیرت و با معرفت و با شخصیت توأم نباشد، لمس میشود لکن درک نمیشود. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 75 موعظه به معنای این نیست که انسان مطالبی را که طرف مقابل نمیداند، به او بگوید. موعظه حتی تکرار مطالبی که انسان میداند؛ چون در خود شنیدن اثری است که در دانستن نیست. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 62 نفس اینکه خداوند متعال این جوان را، این مرد را، این میانسال را در عرصه جهاد فی سبیل الله، فائز به شهادت کرده است، خود این نشاندهنده این است که این یک امتیازی دارد. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 53 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 47 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 90 استکبار یعنی در دنیا قدرتی هست که به منافع ملتها و به خواست انسانها، توجهی نمیکند. به مفاهیم ارزشی انسانی هیچ اعتنایی نمیکند. برای او فقط یک چیز مهم است و آن خود اوست. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 74 «الذاکر فی الغافلین کالمقاتل فی الفارّین» ذاکر در میان جمع غافل همانند سرباز رزمنده ایستادگیکننده است در میان کسانی که دارند فرار میکنند. 0 0 محمد بختیار 1403/4/15 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 26 0 0 محمد بختیار 1403/4/18 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 98 امام بزرگوار ما به عنوان یک رهبر تمام عیار، بیشترین همت خود را به امیدوار نگاه داشتن مردم گماشته بود. وقتی مردم امیدوارند، حرکت و تلاش میکنند. در مقابل تلاش مردم، هیچ قدرتی نمیتواند مقاومت کند. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 90 نظام سلطه سردمدارانش کسانی هستند که ابزارهای قدرت را دارند [ولی] ابزارهای کنترل قدرت را ندارند. ابزرا قدرت عبارت است از سیاست، رسانه، سلاح، پول، پررویی ابزار کنترل قدرت عبارت است از دین، اخلاق، شرف؛ که ندارند! 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 38 نوجوانان باید به فکر حال باشند، برای اینکه به فکر آینده باشند وقت زیاد است. در دوران نوجوانی - دوران سنین هجده، بیست سالگی - راجع به آینده هرچه میخواهند فکر عملی بکنند؛ چون در سنین نوجوانی - یعنی سنین سیزده، چهارده و پانزده سالگی - اگر بخواهند درباره آینده فکر کنند، این فکر، خیلی تعیین کننده نیست. 0 0 محمد بختیار 1403/4/17 تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی جلد 2 حسین قدیریان 4.3 1 صفحۀ 33 سعی کنید در این قصه گویی و در این کار هنری، اولین چیزی را که در کودک ایجاد میکنید، ایمان باشد. هیچ چیز معادل ایمان نیست. شما از این بچه هرچه بخواهید بسازید، باید در او ایمان به وجود آوردید. 0 0