جزئیات پست

عطیه عیار

1402/09/18

خواندن 2 دقیقه
(0/1000)

نظرات

بشر همیشه موجودی دقیقه نودی بوده فرقی هم نداره در کجای تاریخ ایستاده باشه همیشه دقیقه نود خودشو رفوزه می‌کنه. خواه در پس خروارها اسطوره باشه و سیبی بخوره خواه در عصر به ظاهر مدرن باشه و هفتم اکتبر رو به چشم ببینه. آنقدر رفوزه است که وقتی یک نفر در دقیقه نود تصمیم درستو می‌گیره تندیسشو می‌سازند و ستایشش می‌کند.

خوش برگشتید، منتظر نقدهای خوبتون هستم
1
چه استقبال باارزشی. مرسی 🤗 
من هم اعتیادم به فجازی و اخبار را با حذف اینستا و تلگرام از گوشی آغاز کردم 
 واقعاً اعصاب نمی موند برام
چراکه اعتیاد به اخبار اعصاب خورد کن پیدا کرده بودم
الان در ایتا میچرخم و میگویم به به همه جا چقدر خوب است 🙃
2
😄😄😄 
خیلی خوبه که تونستین. من بارها سعی کردم و نشد. دیگه دل دادم به تلخی واقعیت. ولی خب به قولی یه رفیقی این دنیا همیشه ما رو شگفت‌زده می‌کنه و از اون تلخی اولیه تلخ‌تر هم هست. 
ریحانه

1402/09/18

واقعا ایتا خوبه، همه چی گل و بلبله 😂 
این دنیا با آدم‌هاش
همیشه می‌تونه ما رو شگفت‌زده کنه
2
تو جواب آقای رئوف نوشته بودم ولی با این آدمهاش رو جا انداختم. عجب اشتباه بزرگی 
پس حدسم درست بوده😅 
سلام
ممنون از پست عالیتون
من که همه چی رو ۲ ماه یه بار می بوسم می زارم کنار ۲ هفته بعدش دوباره می گیرم دستم
2
والا آدم از به جایی دیگه نمی‌کشه 
موجود عجیبی است *بشر*.
اگر دنیاش به کلی نابود بشه باز از زیر آوار و خاکستر بیرون میاد و زندگی میکنه...ما چاره ای نداریم جز این که به زندگی ادامه بدیم...این ذاتمونه...هر چه قدر اوضاع و احوالمون خراب باشه...
اما نا ‌امید نیستم ...یه روز دنیا زیر و رو میشه ..دیر یا زود..میشه..
1
به همین امید به اون ظهور زنده ایم وگرنه اصلا قابل تحمل نیست. رفعت استاد و نویسنده فلسطینی امروز کشته شد. تو یه برنامه آنلاین می‌گفت چی کار کنیم؟ خودکشی؟ خودمون رو بندازیم تو دریا؟ برای همیشه بریم؟ این دقیقا همون چیزیه که اسراییل می‌خواد و ما اینجا می‌مونیم.  
چقدر احساسات همه نا را خوب توصیف کردید. الان دو ماه بیشتر است که از هیچ غذا  و نوشیدنی لذت نمی برم. بجه هایم را که در آغوش میکشم و می بویم یک زهر گزنده هم زمان ذهنم را می آزارد که مادران فلسطین چه کنند؟
1
😢😞 
برای چی اخبار رو دنبال میکنید؟
1
برای اینکه کلا علاقه‌مندم. و در این مورد خاص که هیچ‌کاری از دستم برنمیاد شاید بتونم تو موج آگاهی‌رسانی یه قطره باشم. 
من هم بعد از تغییرات زیاد بخوان دوره‌ای فاصله گرفتن ازش رو داشتم، ولی برعکس شما اتفاقا توی اون روزهای شدت کشتار دسته جمعی بی‌گناهان، بیشتر اینجا میومدم و کمتر اینستا؛ چرا؟ چون اینجا لااقل یک سری افرادی که این فجایع براشون مهم بود و در موردش حرف میزدن و بهش واکنش نشون میدادن دیده میشد، اما اینستا چی؟؟ پر از آدمایی که دم از انسانیت میزنن ولی اینکه این همه مادر و کودک بی گناه در کشور دیگری به دور از ایران در آتش و بمب و خون غرق بشن مهم نیست براشون :)) 
1
اینجا برای من محل خوشگذرانی و خوش بودن در معنای حلال و مثبتش بود. یه ساحت خیلی عزیز و محترم بین آدم‌هایی که با هر عقیده‌ای آدم و انسان بودن. شاید ناخودآگاه می‌خواستم این حریم امن و پاک رو برای خودم حفظ کنم. 
درود؛
من هم مثل خیلی از شماها یک معتاد به اینترنت و گوشی بودم و هنوز هم به تلگرام، اینستا و ایتا سر می زنم و شاید بیش از آنها، در بهخوان وقت می‌گذرانم.
به جهت جنس و نوع مخاطبان و کاربرانش، همیشه برایم حضور در بهخوان لذت بخش و انگیزاننده بوده است. حتی وقتی مورد قضاوت برخی دوستانِ جانِ مهربان قرار می‌گیرم! ناراحت می‌شوم، اما تلاش می‌کنم بگذارم و بگذرم.

و اما این ماجرای داغ هفتاد ساله را هنوز نتوانسته‌ام هضم کنم! من نیز چون شمایان بسیاری از تصاویر و فیلم‌های تلخ و دردناک را دیده و گریسته‌ام و از اینکه بیش از این، از من بر نمی‌آید؛ غصه خورده‌ام و برای آنان دعا کرده‌ام.
و نمی‌دانم این دعای من دردی از آنان دوا می‌کند یا نه؟ و کاش بکند.

و بیش از همه از بی‌توجهی، بی‌تفاوتی و چه بسا آزارهای زبانی بعضی‌ها رنجیده‌ام و آرزو کرده‌ام؛ کاش از سلطۀ رسانه‌های فریب و دروغ، این دجالان آخرالزمان نجات یابند و چشمان‌شان واقعیت‌های روز دنیا را ببیند و انسانی برخورد کنند و چون مردم سراسر جهان حتی قلب اروپا و آمریکا، از فلسطینی‌ها حمایت کنند.
خدا عاقبت همۀ ما را ختم به خیر فرماید. آمین!
1
👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 چیزی که فرمودین توصیف یک آدم نرمال و معمولی و سالم در این زمانه‌اس. خواه ناخواه با شبکه های اجتماعی درگیره و به جهت همنشینی با کتاب اتقدری اطلاعات داره که به اتفاق اخیر بگه "داغ هفتادساله" و طبیعتا داغ آدم رو عزادار می‌کنه.
 
اگر کمی «باشیم»، بغل کردن بچه هامون  تو این دو ماه فرق کرده. این‌ها که نوشتید از مضرات «بودن» هست و «وجود داشتن»

خدا یاری کنه
چالش کتابخوانی بهخوان من رو یه کم برگردوند به روال کتاب خوانی‌م.
مفید هست 
نه فقط بغل کردن که همه ارکان زندگی. چقدر از غرها و ناسپاسی‌هامون کم شده این مدت.
شاید همراه خوب برای تسکین این روزها علاوه بر مطالعه کتاب، گوش دادن به موسیقی بی‌کلام و نوشتن با قلم روی کاغذ باشد. آزادنویسی شخصی بدون انتشار در جایی. فقط و فقط برای خود. 
1
درود؛
با این آخرین مورد کاملا موافقم. 
نوشتن و آزاد نویسی که سال ها پیش دوستی پیشنهاد کرد، بیش از هر چیز نجاتم داده و مرا در ادامهٔ زندگی توانی دوباره و چندباره بخشیده است.  
به لطف پروردگار با نوشتن، از پٓسِ بحران های بزرگ زندگی برآمده ام و آنها را پشت سر نهاده ام. سپاس یکتای بی همتا را. مانا باشید.