بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

جزئیات پست

انتشارات به نشر

1402/05/07

خواندن 1 دقیقه
(0/1000)

نظرات

واقعا متاسفم شدم برای این تصمیم
چون انسان ها باید به اعتقادات هم احترام بگذارند 
بدون تاثیرگذاری بر تجارت و کسب و کار
داشتن دین حتی از دیدگاه دین اسلام هم یک اجبار نیست بلکه انسان ها در انتخاب دین اختیار دارن 
ما مسلمان ها حق امربه معروف و نهی از منکر داریم نه اجبار نه قطع ارتباط و آسیب به کسب و کار بقیه
8
فرزانه

1402/05/07

حقیقیتا کاری به حجابشون یا بی‌حرمتی تو این ایام ندارم ولی غیرقابل انکاره با این روش تبلیغشون باعث تشدید دو قطبی تو جامعه میشن  حالا از این اصل کلی بگذریم وقتی توی روم هستی مثل رومیا رفتار کن  تو یه جامعه باید قانونش حفظ شه و گرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه اگر هم قانون مزخرفه اول باید تلاش برای تغییر قانون باشه  نه اینکه اینجوری جو جامعه رو بهم بریزن برای سرزبون افتادن 
من با شما موافقم.احترام به عقاید یک حرف هست روابط کاری و تجاری یک حرف.یهودی نیستند که بگیم قرآن سفارش کرده با اینها ارتباط تجاری نداشته باشیم.در همین ایام عزا من در روضه ها خانم های بی حجاب اما متینی رو دیدم که در تمام مدت سخنرانی و سینه زنی پا به پای بقیه گوش می دادند و سینه می زدند.
خدا در جامعه حجاب رو اجبار نکرده، بنده ی خدا چه کاره ست که بخواد اجبار ک نه.من خودم از وقتی یادمه محجبه بودم و هستم و ان شاءالله خواهم بود اما با این روش ها و مرزبندی های جاری و حاکم اصلا موافق نیستم.چرا که نتیجه ای جز بدتر شدن اوضاع و دور شدن قلوب مردم از هم ندارد 
@zahraamini
دقیقا طرز فکر من هم همینه ، من هم مثل شما 
در یک خانواده مذهبی بزرگ شدم و حجاب دارم ، اما دلیلی نمی‌بینیم که دیگران رو به اسلام و حجاب اجبار کنم ، چهل سال اجبار بوده که همه ضد دین و مذهب شدند . 
این چه فرمایشاتیه؟! از شما بعیده
چه ربطی به اختیاری بودن دین داره؟؟
عارضم به حضورتون بعد از فرض پذیرش اسلام و برپایی حکومت اسلامی، به دو دسته از احکام اسلامی برمیخوریم. دسته اول احکام فردی و دسته دوم احکام اجتماعی. حکومتی که به نام اسلام داره جلو میره در قبال احکام اجتماعی و همچنین احکام فردی مسئولیت داره. هر چند در مورد هر کدوم از این دوتا روشها متفاوته. 
حجاب بالضروره یک حکم اجتماعیه و حکومت نمیتونه در موردش خنثی باشه وگرنه باید قید اسلامی بودن رو از خودش برداره. طاقچه خبطی که کرد واضحه هرچند با انبوه شبهات بر شما کدر و مبهم شده باشه.
هر کشوری پوششی برای خودش داره و اون پوشش جزء قوانین اون کشوره و فقط در حد و اندازه‌ی پوشش، ملتها با هم متفاوت اند. آیا کشور ایران نباید حق داشته باشه حد و حدود برای پوشش بزاره؟؟؟ 
به جای این حرفا از قانون پیروی کنیم و اینقدررر علیه قوانین روشن اعلام موضع منفی نکنیم! 
خانم موذن فرد! ببینید شرایط کشور در چه وضعیه؟؟؟ قانون حجاب چه قبول داشته باشید و چه نه الآن باید از ناهنجاری ها و بی قانونی‌ها اعلام برائت کنیم! حتی اگر از نظر شما قانون حجاب یک قانون بدون پشتوانه منطقیه وقتی میبینید عدم رعایتش چه التهابی در کشور به وجود میاره عقل حکم میکنه دفع افسد به فاسد کنیم یعنی به سمت بد موضع بگیریم تا از به وقوع پیوستن بدتر اجتناب کنیم(هرچند نظر بنده اینه که حجاب باید باشه و باید قانونی هم باشه)  الآن جاش این نیست که به نفع طاقچه موضع بگیرید! و درست نیست که بر انتشارات به نشر خرده بگیرید! 
جدای از این مورد یکم باید جسورتر و قویتر بود! تا کی قراره یه مشت آدم با پشتوانه‌های فکری فمنیستی و لیبرالی زنهای ما رو درگیر لباس و روسری و آزادی و ... داشته باشن؟؟ بحث بر سر مبارزه با اینجور تفکر ضاله‌ایه که کلاه بزرگی قراره به سر زنان جوامع مختلف بپوشونه! بنابراین لازمه به عنوان پاتک و به عنوان ضربه متقابل، حجاب در کشور قانونی بشه وگرنه بی حجابی اجباری و برهنگی اجباری و بی خانوادگی اجباری و طلاق اجباری  در پیش رو خواهیم داشت! این لطفا درنظر داشته باشید که ضدفرهنگهایی علیه فرهنگ ایرانی اسلامی وجود دارد که در جستجوی روزنه‌ایست تا وارد فرهنگ ما شده و آن را از درون، تهی و از بین ببرد. سخن از  این بی حجابی‌ها و این مد لباس‌پوشیدن‌ها و سگ گردانی و ...، فضولی نیست بلکه این سخنیست از وادادگی فرهنگی به بیگانگان! 
اسب

1402/05/10

@AliGhasemi استفاده کردیم :) 
سیدجواد

1402/05/11

اقدام به نشر با مواردی که شما فرمودید منافاتی نداره و بیشتر این اقدام به دلیل تعارض در عقاید هم دیگر اقدام به قطع همکاری کردند نه این که به عقاید هم دیگر احترام نگذارند این مورد در نامه به نشر کاملا مشهود میباشد 
اگر طبق نظر شما  انسانها باید به اعتقادات هم احترام بگذارند پس بیایید به اعتقادات مدیر به نشر احترام بگذارید به هر حال عقیده که در همان مرحله ی عقیده بودن باقی نمی ماند، به ارزش و رفتار تبدیل می شود و این رفتار مدیر به نشر هم از همان عقیده برخاسته است. پس به گفته ی خودتان بیایید به عقاید هم احترام بگذاریم. 
2
alef

1402/05/07

👏👏👏 
روشنا

1402/05/08

احترام به عقیده از نظر شما یعنی چی؟ و لطفا این رو تعریف کنید.
من احترام به عقیده رو این‌طوری تعریف می‌کنم که شما میتونی هر عقیده‌ای داشته باشی و من شما رو از حقوق اجتماعیتون محروم نمی‌کنم و در این جامعه با شما زندگی می‌کنم و بی‌احترامی به شخص شما به‌خاطر این عقیده نمی‌کنم و فکر نمی‌کنم الان کسی انتشارات به نشر رو بخواد ببنده یا هرکدوم از چیزایی که گفتم. اما این‌که در ساحت همین عقیده بهشون بگیم که عقیدتون اشتباهه، بی‌احترامی به عقاید نیست.
مورد بعدی هم این‌که گفتید هر عقیده‌ای ممکنه به مرحله‌ی عمل برسه، اتفاقا در این بخش و برای همین بخشه که جامعه قانون داره و مردم جامعه تصمیم می‌گیرن در این جامعه، چه عقایدی میتونه به حوزه عمل برسه و چه عقایدی نمیتونه. حتی اگه در جامعه‌ای قانون برخاسته از خواست و اراده مردم نباشه هم با عرف جلوی بروز یک‌سری عقاید گرفته میشه.
پس احترام به عقیده شامل این‌که هر عقیده‌ای بروز پیدا کنه هم نمیشه و شما نمیتونی از عرف فعلی مردم بخوای به خاطر احترام به عقاید، اجازه هر کاری رو بدن. 
اتفاقا من با این اقدام انتشارات به نشر موافقم. حداقل‌ترین دلیلی که میتوان اقامه کرد حمایت از قانون است. اگرچه دلایل مهم تری هم وجود دارد که اینجا مجال بحث نیست. کسی که احترام و التزام به قانون ندارد برای هیچ چیزی احترام قائل نخواهد شد. مهم ترین و بارز ترین نشانه احترام به دیگران، احترام به قانون است. 
2
دقیقا 
👌🏻👌🏻👌🏻 
اقدام بسیار به جا و مناسبی انجام داده. اپلیکیشنی که در ایام محرم ، حرمت شکنی و قانون شکنی می‌کند درحالیکه از پول ملت مسلمان رشد کرده و به جایی رسیده  ، به درد نمیخورد. حتی اگر مال کتاب باشد . این همان حلوای اشعث است که از صد مار زهرآگین مضرتر خواهد بود
احسنت بر مدیریت محترم به نشر و اقدام قاطعی که در راستای مبارزه با مروجان بدحجابی انجام دادند
سیدصالح

1402/05/07

\\\\ 
سلام
به نشر  ممنونم که این اقدام مناسب را انجام دادین که  باعث تنبه خیلی از افراد بشه .
و کمی دین داری  آشکار بشه . 
طرف گوشه ی ناخنش زخم می شه به همه می گه ما که با قلب و ایمان پیرو اهل بیت هستیم حتما لازمه که علاقه مون رو به دین و دین داری آشکار کنیم و فرصت فساد رو از عزیزان پیرامونمون بگیریم .
اگه حجاب ندارین و اصلا دین ندارن کمی تفکر و آزاد اندیشی خیلی خوبه  ، به عمل و اثر عملمون  در جامعه  توجه می کنیم .
2
موفق باشید 😐🤦🏼‍♀️ 
خاک بر سر ما که با فسخ قرار داد یک انتشارات دین داریمون  آشکار میشه ،راست میگن کسی که خواب هستو میشه بیدار کرد، ولی کسی که خودشو به خواب زده هرگز 
درود عزیزان؛
من پیشتر هم اشاره کردم، بدون قضاوت رفتار طرفین؛ آنکه بیش از همه در این مواقع آسیب می بیند، خریدار و خوانندهٔ کتاب است و بس!
کاش هم طاقچه ای های عزیز و هم عزیزان انتشاراتی، کمی هم به فکر این قشر کتابخوان بودند و کاش پیش از اقدام به کار، کمی بیشتر به عواقب آن و تاثیرش بر کاربرانشان می اندیشیدند. 
پ.ن. : به نظرم اجرای قانون، هر چند انتقاداتی بدان وارد باشد؛ به نفع تمام افراد یک جامعه است.
3
به نظر من دخالت قانون در اعتقادات و انتخاب دین و مذهب اشتباهه، قانونی کردن یک دین اجباری برای یک کشور اشتباهه ، (هر چند بنده مسلمانم و هفت جدم مسلمان بودند) ولی این امر رو درست نمیدونم که به اجبار دیگران رو به داشتن دین اسلام اجبار کنم 
@Fahima_MFD درود؛ من فکر می کنم پیروان بعضی ادیان گرفتار افراط و تفریط شده‌اند؛ یعنی بعضی بیشتر به جنبۀ فردی پرداخته و از جنبۀ اجتماعی آن غافل شده‌اند و بعضی جنبۀ اجتماعی را پر رنگ‌تر کرده‌اند. دین اسلام هم کارکردهای فردی عالی و هم راهبردهای اجتماعی عالی دارد که اگر به اصول و قوانین آن درست عمل شود؛ مشکلات، مسائل و برخوردهای کمتری پیش می‌آید.
شوربختانه بیشترین آسیب‌ها از قرائت‌های من درآوردی، تندروی‌ها و کندروی‌ها در برداشت و عمل سلیقه‌ای به آن است. 
دوستانی که دارند دیجی‌کالا و ازکی و طاقچه رو بعبارتی همراستا می‌کنند هدفشون رادیکال کردن فضا هست.
 
چوب دوسر طلا هم هست براشون. برد برد هست.
فضای دوقطبی شدید مخاطب شون رو بیشتر  میکنه. از طرف دیگه هزینه‌ای هم براشون نداره، و کاری‌شون نمیتونه بکنه حاکمیت. برخورد کنه هزینه داره براش، برخورد نکنه هزینه داره براش.


سود خالص هست براشون
حالا من و شما هم بقول عزیزی فوقع ما وقع هستیم.😁
البته جسارت به شما نباشه، خودم و عرض میکنم 
من منطق این کارتون رو نمی‌فهمم برداشته مصاحبه کرده که پلتفرم طاقچه هفتاد درصد کتاب‌هاش کتاب‌های مذهبیه و ما اگر بریم بیرون ضربه می‌خوره. آفرین آفرین واقعا آفرین
این یعنی اوانایی که کتاب مذهبی ندارن خیالشون راحت ما نمی‌تونیم بزنیمشون. چرا به نشانه اعتراض به دولت که جلوی بی حجابی رو نتونسته بگیره از ایران نمیرید؟ 
اسب

1402/05/08

خب الحمدلله که فرایند فسخ قراردادتون رو طاقچه در دستور کار قرار داده و به زودی به خواسته‌‌تون می‌رسید. انشالله که در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام به توفیقات روزافزون دست یابید.
اگرچه اینجا باید در مورد کتاب صحبت کنیم اما چون اهالی این اپلیکیشن اهل مطالعه هستند قطعا می توان منطقی تر حرف زد.
در پاسخ به دوستانی که می‌گویند نباید دیگران رو به اعتقادات دینی مجبور کرد و میگویند قانون نباید در مذهب دخالت کنه دو تا سوال مطرح میکنم:

اول اینکه آیا میزان پوشش در سطح جامعه باید محدودیتی داشته باشد یا با هر حالتی، حتی عریانی کامل، می توان در محیطهای احتماعی تردد کرد؟
 
سوال دوم اینکه میزان پوشش افراد را در جامعه چه کسی یا نهادی باید تعیین کند؟
3
روشنا

1402/05/08

به نظرم شما اول باید به کارکرد قانون و این‌که چطوری به وجود میاد هم توجه کنید. مردم در یک جامعه تصمیم می‌گیرن یه سری قوانین بین خودشون بذارن تا بتونن با هم و در کنار هم به زندگی ادامه بدن و از اون جایی که قوانین پشتوانه اجرایی و مجازات و هم‌چنین افرادی برای اجرای اون‌ها میخواد، تصمیم به تشکیل دولت و نهادهایی که ازشون صحبت کردین، می‌گیرن؛ حالا این قوانین جدا از عادلانه بودن یا نبودنشون، میتونن هرچیزی باشن. 
پس این عریانی کاملی هم که میگید، اگر مردم یک جامعه باهاش مشکلی نداشته باشن میشه که در جامعه مجازاتی نداشته باشه. فلذا معیار جامعه است نه قانون! و الان مردم جامعه فعلی ایران میخوان که در جامعشون نداشتن پوشش مو اشکالی نداشته باشه، حالا شما هرکاری هم بکنی جامعه تصمیم خودش رو گرفته و مسیرش رو رفته. 
ممنون از اینکه نظرتون  رو بیان کردید
اولا  معیار فقط قانون است.
ثانیا  شما و من نمیتوانیم از طرف همه مردم صحبت کنیم. از کجا می‌فرمایید همه مردم می‌خواهند پوشش مو آزاد باشد؟
ثالثا این بی حجابی مطمئنید فقط در پوشش مو است؟ بعد به گردن و سینه و شکم و پا نخواهد رسید؟
امروز آزادی مو فردا آزادی گردن پس فردا آزادی ساق پا و الی آخر 
روشنا

1402/05/08

آقای پوریوسف، فکر کنم شما متوجه منظور من درمورد قانون نشدید.
این‌که گفتید معیار فقط قانون است، چه‌کسی قانون رو معیار میکنه؟ غیر از اینه که مردم یک جامعه تصمیم می‌گیرن برای جلوگیری از هرج و مرج به قوانین خودشون احترام بذارن؟ پس برای این‌که مردم به این قوانین پای‌بند باشن، باید قوانین برخاسته از خواست و اراده همون مردم باشه و قانونی که اکثر مردم قبولش نداشته باشن رو نمی‌تونیم بخوایم که اجراش کنن. پس جمله‌ی اول رو نادیده می‌گیرم، چون اول باید پرسید این قانون مقبولیت داره یا نه.
مورد بعدی که گفتید، با توجه به اتفاقات اخیر فکر می‌کنم موضع مردم معلوم باشه اما میشه تحقیقات آماری و رای‌گیری و نظرسنجی هم کرد تا نتایج مستند باشه که این قشر چند درصد از مردم هستن ولی راستش کشور انقدر این قشر رو نادیده می‌گیره که وانمود میکنه وجود نداره و چنین تحقیقاتی انجام نمیشه.
مورد آخر هم این‌که، تو همون نوشته قبلی گفتم که مردم و عرف تعیین میکنن پوشش تا چه‌حد باشه. حتی اگه تصمیم به عریانی کامل هم بگیرن، جز با کار فرهنگی و کار در حوزه افکار نمیشه جلوی این چیز رو گرفت.
شما زمانی میتونی برای نداشتن پوشش مجازات بذاری که اکثر افراد جامعه اولا پوششی که میخوای رو داشته باشن و بعد هم این‌که بخوان کسانی که ندارن مجازات بشن. اگر جامعه‌ای با عریانی کامل هم مشکلی نداره، نمیتونیم با قانون جلوشون رو بگیریم. 
جواب این دو پرسش ساده است همانطور که همه دنیا برای پوشش قانون دارند باید در کشور ما هم قانونی برای میزان پوشش وجود داشته باشد. این قانون و همه قوانین باید بر مبنای اصول قانون اساسی و بنابراین باید طبق مبانی دین اسلام تدوین شود. در همه دنیا هم قوانین بر مبنای قانون اساسی همان کشور نوشته میشود. در همه دنیا هم هر کس قانونی رو قبول نداشته باشد باز هم مجبور است از آن تبعیت کند. 
  زهرا

1402/05/08

واقعا عبارت باید به عقاید هم احترام بگذاریم رو درک نمیکنم ، چراکه عقاید باید بر مبنای حقیقت و درستی باشد وگرنه که باید به عقاید داعش و طالبان هم احترام گذاشت .
1
جمله «باید به عقاید هم احترام بگذاریم» حرف قشنگیه ولی خیلی نقص داره. حالا اگه عقاید در تضاد با هم باشند چه کنیم؟ در حالیکه به همدیگر احترام میگذاریم باید تابع قانون باشیم. 
اصلا قانون برای چنین مواقعی است. 
  زهرا

1402/05/08

اون عزیزانی هم که میگن باید طبق قوانین مملکت که بر اساس اسلام هست حجاب حفظ شود ارجاع میدم به آیه شریفه لا اکراه فی الدین ...
4
فرزانه

1402/05/08

تو همون قرآن به حجاب هم توصیه شده و درهمون اسلام گفته شده حکومت ایجاد بشه برای اجرای قوانین. اشتباه برداشت نشه من اصلا موافق حجاب اجباری نیستم ولی بحث طاقچه چیزی فراتر از حجاب هست و اصلا طاقچه نیست یه جریان ایجاد شده از دیجی کالا و ازکی تا طاقچه و بقیه چطور یهویی همشون عکس کارکنانشون باهم منتشر شده و بیانیه‌هایی در دفاع از کارکنانشون دادن و جو جامعه رو ملتهب‌تر کردن 
سلام و عرض ادب
اگر واقعا معتقد به قرآن باشیم باید نظر مفسر قرآن رو بپذیریم. لا اکراه فی الدینی یعنی هر کی دوست نداره مسلمان نشه ولی اگر مسلمان شد باید تابع قوانین اسلامی باشه. البته موضوع بحث ما چیز دیگری است. هر انسان باید تابع قانون باشه. این، کمترین شرط زندگی در  اجتماع است. 
سرکار خانم! چند نکته:
۱. لااکراه فی الدین یعنی در پذیرش دین اکراه و اجبار وجود ندارد همانطور که در انتخاب یک دانشگاه نیز اکراه و اجبار وجود ندارد اما بعد از اینکه انتخابتونو انجام دادید باید به قوانین و آیین نامه‌ی اون دانشگاه ملتزم بشید! پیغمبر در مرحله‌ی عضوگیری هیچ اجباری قرار نداد اما زمانیکه مسلمین مشخص شدند و پیغمبر به مدینه مهاجرت کرد و یثرب رو مرکز حکومت قرار داد شروع به تدوین قوانین حکومتی کرد و مسلمین و کافران ذمی که در حکومت مسلمین زندگی میکنند ملزم شدند بر طبق قوانین حکومت رفتار کنند. پس فرق است بین مرحله‌ی قبل از پذیرش با مرحله بعد از پذیرش دین.
۲. کسی که دین اسلام را قبول ندارد اما در مملکتی زندگی میکند که تمام قوانینش بر پایه اسلام است هم عقل و هم روایات میگویند نباید طوری رفتار کند که مخالف قوانین آنجا باشد.
۳. استدلال به این آیه ساده ترین راهی بود که میتونستید انجام بدید چون ظاهرا اطلاعی از سایر آیات قرآن ندارید درحالیکه برای رسیدن فهم درست از قرآن باید آیات دیگه رو هم بررسی سپس نتیجه گیری کرد. شما آیا این آیه رو تا به حال دیدین: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً» ترجمه: ای کسانیکه ایمان آورده اید با کافران نزدیک پیکار کنید (و کفار دور شما را از کافران نزدیک باز ندارد) آنها باید در شما شدت و قدرت را احساس کنند (نه ضعف و سستی)  حالا بازم بگید لا اکراه فی الدین...
۴. در چیزی که تخصص ندارید دخالت نکنید! شما نه متخصص در تفسیر قرآنید! نه از قواعد ادبیات عرب چیزی میدانید! نه از محکم و متشابه و مکی و مدنی بودن آیات قرآن خبر دارید! نه حدیث میدانید! نه اصول فقه میدانید! 
مینا

1402/05/11

@AliGhasemi عجب 
👎🏻👎🏻👎🏻
1
این دیس لایک یعنی به نشر نباید از قانون حجاب حمایت میکرد و باید در مقابل هنجارشکنی طاقچه سکوت میکرد درسته؟