بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

جزئیات پست

آروشا دهقان

1402/02/21

خواندن 2 دقیقه
(0/1000)

نظرات

MhmdAmin

1402/02/21

ممنون از پست
خالی کردن زمین کار درستی نیست، باید بود و کنار نکشید. کار که ناشرا خودجوش کردن، همون کاریه که خیلیا با زور می‌خواستن کنن.
1
دقیقا. فقط زحمت یه سری رو کم کردن 
درود خانم دهقان،  سپاس بابت پست جالبتون. 
خدا بیامرزد رفتگان همه را،  روانشاد پدرم می گفت  به قول قدیمی ها: «برف میاد وای به کلوخ، بارون میاد وای به کلوخ!» 
ارشاد سخت می گیرد، چوبش را کتابخوان می خورد! ناشران ناراحت می شوند، چوبش را کتابخوان می خورد! تورم شتاب می گیرد،  چوبش را کتابخوان می خورد!
به امید روزی که آش نخورده،  دهانمان نسوزد!
خانم دهقانی درود تو امروزی که با یک کلیک به هر اطلاعاتی بخواهیم پیدا میکنم داشتن نمایشگاه فیزیکی و ارشاد و... یه طنز تلخه 
میدانم پرسه زدن در نمایشگاه و دست کشیدن به کتاب و بوییدن کتاب چقدر حس ارامش بخشی هست ولی  باورم بفرمایید ناشر ها هم فهمیدند تو دنیای امروز نیاز به بودن فیزیکی نیست و خواننده هم هر آنچه که بخواهد در دستانش هست فقط با یک کلیک 
شرمنده ام زیاده گویی کردم
بدرود
اسب

1402/02/22

چقدر باهاتون موافقم.
تحریم نمایشگاه با نادیده گرفتن بخش بزرگی از مخاطبان کار اشتباهیه. هر چند که باید حق داد وقتی هر ۵ متر در یه جا گشت‌ارشاد وایساده آدما از اونجا دوری کنند و نیان سمتش. حالا چه ناشر باشند و چه کتابخوان.
از طرفی تحریم نمایشگاه تخفیف غیرمنطقی فروشگاه‌های آنلاین رو بیشتر کرده و سرپوشی گذاشته روی تخفیف‌های بی‌حساب‌وکتاب دیجی‌کالا و...
تحریم نمایشگاه فقط یک متضرر دارد وآن مخاطب است باهمه نقدی که به وضعیت موجود دارم اما درنمایشگاه کتاب شرکت کردم ،بااجازه شما متن را درتلگرام کانال @goftgoftam  بازنشر کردم موفق باشید🌹
بسته شدن نشر روزنه ربطی به "حجاب آقایان" نداشت. مربوط به افاضات جناب آقای سید علیرضا بهشتی (مدیر انتشارات) بود. لطفا تحریف نفرمایید.
1
احساس می کنم کنایه‌ش مشخص بود ولی اگر متوجه نشدید عرضم به خدمتتون که کنایه بود. 
و البته که شما سیاه‌نمایی می‌فرمایید. خوشبختانه در این مملکت انقدر آزادی بیان هست که نه کسی به خاطر حرفش کشته بشه، نه دستگیر بشه، نه زندانی بشه، نه اموالش مصادره بشه، نه اعدام بشه و نه حتی غرفه‌ش بسته بشه. 
اونا که تذکر حجاب میدن وظیفه شرعیشونو انجام دادن (که باید درست و ساختارمند و محترمانه صورت بگیره) 
سرود سلام فرمانده عیبش کجاست؟! اگه منظورتون تکرار بیش از حد در نمایشگاه بود حالا یه حرفی ولی ظاهرا کلا این سرود و امثال این سرود به مذاق شما خوش نمیاد. من گشتم و گشتم و گشتم و فرهنگ و اندیشه‌ای بهتر از تعالیم اهل بیت پیدا نکردم. عقل کل و کل عقل این جهان حضرت حجته و سلام دادن به چنین شخصیتی نباید دور از اشکال باشه. مسئله بعدی اینکه منظورتون از آزادی بیان دقیقا چیه؟ چون برخیا آزادی بیان رو مساوی با آزادی لجن پراکنی میدونن و اگه نتونن لجن پراکنی کنن میگن آزادی بیان نداریم.
2
نمیدونم وظیفه‌ی شرعی که میگید چیه. من که در سیره‌ی پیامبر و امامان اسلام ندیدم جایی به سر و مو و سینه‌ی زنی خیره بشن بعد بگن باید حجاب داشته باشی یا زن غیر مسلمان (یا نامعتقد) رو مجبور کرده باشن به حجاب اسلامی که نه جز فروع دینه و نه جز اصولش.
اون سرود رو هم اگر یک بار متنش رو گوش کنید متوجه میشید که ربط چندانی به حضرت حجت نداره (مگر این که حضرت حجت شما کس دیگه ای باشه!) 
این آزادی بیانی هم که در نظر شماست دقیقا مثل همون تخته‌هاییه که تو نمایشگاه گذاشته بودند تا نظرات مردم رو درباره‌ی سوال مسخره‌ای که پرسیده بودند ببینند و بعد براش مبصر گذاشتند که اگر کسی چیزی خلاف میل برگزار کنندگان نوشت فورا پاک بشه.
آزادی بیان از نظر شما یعنی تو آزادی چیزی رو بگی که من میخوام وگرنه اصلا غلط می‌کنی حرف بزنی. 
اولا: وظیفه شرعی همون آیه ی قرآنه: وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ يحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْيضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُيوبِهِنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَايضْرِ‌بْنَ بِأَرْ‌جُلِهِنَّ لِيعْلَمَ مَا يخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ . و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به‌گونه‌ای به زمین‌] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد.  
این آیه ۳۱ سوره نور بود. سوره احزاب هم در مورد حجاب آیه هست که نیازی به ذکر نیست.
در خصوص شان نزول آیه لازم به ذکره که قبل از اینکه این آیه نازل بشه زنان روسری داشتند منتها از بالای گوش به پشت سرشان گره میدادند و سینه ها و گردن و زیر گلو پوشیده نمیشد به همین خاطر آیه اومد که به زنان بگو که روسری ها را به پایین فرو اندازند تا آن نقاط پوشیده شود. 
ثانیا: دست حکومت اسلامی هر زمانی بازه که طبق مصالح احکام و قوانینی تدوین بکنه. ما در فقه احکامی تحت عنوان احکام ثانویه داریم و حکومت میتونه احکام ثانویه ای وضع بکنه و هیچ اشکالی هم نداره (منتها چارچوب خاص خودشو داره) پس اگر یک حکم ثانویه آن روز وجود داشت که امروز وجود ندارد یا حکم ثانویه ای امروز وجود دارد که آن روز وجود نداشت نباید مناقشه کرد. 
ثالثا مسئله حجاب رو بسپرید به اهلش! بله شما در نحوه اجرا  میتونید اعتراض داشته باشید چراکه برخی مدلهای اجرایی نتیجه معکوس میده و تاثیر مثبتی نداره  ولی در اصلِ اجرا کار شما نیست و متخصصین خودشو داره. در ضمن قانون حجاب جزء قوانین ظالمانه نیست که اجراش بخواد موجب اعتراض بشه پس چه بهتر که به اینجور قوانینی احترام گذاشته و رعایت بشه. بالاخره هر کشوری قوانین خاص خودشو داره و بی قانونی همه جا مذمومه...
1
مساله دقیقا در همون واژه‌ی سومه «مومنات»!
آیه درباره‌ی زنان با ایمان حرف زده نه کسانی که مومن نیستند یا اصلا مسلمان نیستند.
و من الله توفیق 
در خصوص آزادی بیان نقد داشتید، لازمه بگم یه آقایی هست به نام صادق زیبا کلام که در کشور جمهوری اسلامی  کرسی دانشگاه علیه جمهوری اسلامی داره و از پهلوی ها دفاع میکنه و این روند سالیان ساله که ادامه داره و چیز جدیدی هم نیست اما همچنان درسش هم برقراره و آزادانه حرفاشو میزنه. 
در این مملکت آزادی بیان وجود داره بشرطیکه همراه فحش و تهمت و اهانت نباشه. البته اگه نگاه جزء بین داشته باشید و به کلیت نگاه نکنید ممکنه جایی یک مسئول درجه پایینی اجازه آزادی بیان رو به شما نده ولی این دلیل نمیشه که این جزء رو به کل تعمیم بدید! اینهمه استاد دانشگاه که در دانشگاه های همین کشور علیه جمهوری اسلامی حرف میزنن و دانشجوها رو غلیه دین و انقلاب و ... بدبین کردن آیا دستگیر شدن؟!
11
آقای زیباکلام که از عجایب روزگارند و تقریبا هیچ گروهی ایشون رو گردن نمیگیره. ولی خب...
جهت اطلاعتون یکی هست به نام آرش حجازی که به دلیل حضورش در صحنه‌ی قتل ندا آقاسلطان و بازگو کردن چیزی که دیده بود ممنوع‌القلمه و مجبور به فرار از ایران شده. یکی هست به نام فاطمه سپهری، یکی هست به نام آرش صادقی، یکی هست به نام حشمت‌الله طبرزدی، یکی هست به نام حسین رونقی، یکی هست به نام چند میلیون ایرانی که به عقیده‌ی سردمداران شما عقل تصمیم‌گیری و صلاحیت شرکت در انتخابات ندارند و اسیر پروپکانی(!) هستند. 
پیشنهاد میکنم اینقدر سریع در مورد کلمات صادر شده از لسان آدما قضاوت نکنید!😊 طرفداری از آقای رئیسی نمیکنم اما کلمه‌ی پرپکان سوتی نبوده و در گویش مشهدی هنگام شوخی کردن بکار میره. 
هر چند چندان مرتبط با بحث نیست اما در خصوص حجازی و ندا آقا سلطان چند سوال ذهنمو مطرح کرده که ازتون میپرسم امیدوارم به دور از تعصب و گارد جواب بدین؟ 
۱. حجازی که انگلستان تحصیل میکرد چه شد که درست ایام اغتشاشات اومد ایران و درست یک روز بعد از قتل ندا آقاسلطان از کشور خارج شد و با بی بی سی که دشمنیش با ایران واضحه مصاحبه کرد؟
۲. در توضیح قتل ندا آقا سلطان نامزدش میگه ندا از درگیری ها دور  و پشت ترافیک با استاد موسیقی اش بود  و از ماشین اومد بیرون و اون اتفاق افتاد. اما آرش حجازی  میگه وقتی پلیس به سمت مردم گاز اشک آور زد به سمت مردم حرکت کرد و مردم شروع به دویدن کردند و  ندا هم در بین جمعیت مردم بود. بالاخره بگید حرف کدوم درسته؟ ندا در بین جمعیت بود یا دور از درگیری ها بود؟! 
۳. حجازی میگه گلوله به آئورت ندا خورد. من از شما میپرسم در فیلمی که از قتل (البته از نظر من این فیلم و این هیاهو جز یک سناریو چیز دیگه ای نبود) ندا آقا سلطان منتشر شد چرا لباساش خونی نبود و فقط جلوی پاش خونی بود؟!!!! مگه تیر به آئورتش نخورده بود؟! 
 
۴. در خصوص اینکه گفتم این یک سناریو بود سوال دیگه ای دارم و اون اینکه وقتی یک دوربین یک شخصی را در بین تجمعات در وسط کادر قرار میده و اون شخص برمیگرده به دوربین نگاه میکنه و بعد به سمت دیگه ای میره و دوربین هم روش زوم میکنه و حرکتش رو تعقیب میکنه، این رفتارها شما رو به شک نمیندازه که ممکنه این حادثه صرفا یک سناریو بوده باشه؟! 
۵. مگه حجازی نگفت ندا در بین جمعیت بود و یهو دیدم تیر بهش خورد و کنار استاد موسیقیش افتاد و خون ازش فواره زد؟! پس چرا تو فیلمی که از قتل ندا پخش شد اطرافش ازدحام جمعیت نبود؟! چرا همه چی اینقدر ریلکس بود؟! 
۶. سوال بعدی میشه بگید کاسپین ماکان نامزد ندا آقا سلطان چه حشر و نشری با شیمون پرز نخست وزیر  اسرائیل داشته که مسافرت میکنه به تل آویو و با شیمون پرز دیدار میکنه؟!

۷. و سوال آخر، اینهمه رفتارهای پر تناقص و اخبار متناقض آیا شما رو در خصوص پرونده ندا آقا سلطان به شک ننداخته؟! چجوری میتونید با اینهمه گزاره‌ی متناقض به یقین برسید که جمهوری اسلامی باعث قتل ندا آقا سلطان بوده؟! شما یک نویسنده و به نظر میرسه اهل دانش و فرهنگ باشید پس چطور میتونید اینقدر یک طرفه به قاضی برید و اینقدر راحت افراد و نهادها رو متهم کنید بدون اینکه حتی ذره ای احتمال بدید که ممکنه واقعا این داستان یک سناریوی از پیش تنظیم شده بوده باشه؟! چرا خواسته ها و علایقتونو در تحلیل‌هاتون دخیل میکنید؟! مگر یک نویسنده و یک شخص دانشجو که به دنبال دانشه نباید آزاداندیش باشه؟! چرا صرفا متمرکز شدید به رسانه هایی مثل بی‌بی‌سی و صد در صد حرفا و استناداتتون یک طرفه و بی‌بی‌سی پسنده؟! من که هرچی گفتید رو فقط در رسانه‌های خارجی شنیدم اونم با کلی پاردوکس که کاملا بر من واضح کرد که این داستان سناریویی بیش نبود و عروسک گردان صحنه در واقع خود رژیم صهیونیستی و افرادی بودند که این داستان رو تو بوق و کرنا کردن. 
توضیحات در خصوص حجازی رو مشتی نمونه خروار عرض کردم وگرنه بقیه افرادی هم که نام بردید قابل بحثن 
یک شخصیت سیاسی وسط یک صحبت کاملا جدی یک شوخی مشهدی می‌کنه!
اوووم. خیلی منطقیه. 
در راستای مشتی که نمونه‌ی خروار عرض کردید پیشنهاد می‌کنم از پای ۲۰:۳۰ بلند بشید و خودتون برید دنبالش که ببینید واقعا چه اتفاقی افتاده.
اما از اونجایی که مطمئنم جای این بحث در بهخوان نیست و تاکنون هم زیاد پیش رفته، اگر دوست داشته باشید می‌تونیم در شبکه‌ی اجتماعی دیگه‌ای گفت‌وگو کنیم. 
در اینکه حرف ایشون حرف مشهدی بوده شک دارید یا از اینکه یک شخصیت سیاسی اینجور کلماتی بکار ببره شاکی هستید؟! 
بنده کاری ندارم که این کلمه ای که ایشون بکار برده کار درست و مطابق شخصیت سیاسیشون بوده یا نه، من فقط خواستم اینو ثابت کنم که اینو سوتی نبینید چراکه لفظ دارای استعمالی در برخی جمع های مشهد هست. هرچند گاف و سوتی دادن یک چیز متداول بین سیاسیون بوده ولی این مورد جزء گاف ها و سوتی نیست. 
نمیدونم شما که منو توصیه میکنید از پای ۲۰.۳۰ بلند شم آیا خودتون از پای بی‌بی‌سی و رادیوفردا و امثالهما بلند شدین یانه؟! بنده این مطالبو از حرفای آرش حجازی و نامزد ندا آقا سلطان و با توجه به فیلم مربوط به قتلش بیان کردم. آیا در اصل گفتاری که از حجازی و نامزد ندا آقاسلطان در خصوص نحوه قتل این خانم زده شد هم شک دارید؟! بحث بنده اینه که حرفایی که ایندو زدن متناقض یکدیگر بود. در ضمن چیزی که اون موقع پزشکی قانونی گفت این بود که تیر از فاصله نزدیک شلیک شده. آخر فیلمی‌که از قتل ندا گرفته شده هم به دست چپ ندا دقت کنید! بنده عرض دیگه‌ای ندارم. ادله‌ و شواهد دیگه ای هم هست اما همینقدر به نظرم کافی بود و تقریبا حرفامو زدم و چه درست و چه نادرست این مباحث در بهخوان مطرح شد. الآن بعد از گذشت سالها ساختگی بودن اون فیلم برای خیلیا مشخص شده و گاف‌هایی داره که نشون میده فیلم ساختگی بوده. یک بررسی دقیق دوباره اگه فیلمو بکنید و همچنین اگه اخبار پیرامون این موضوع رو بررسی و با هم مقایسه کنید و به همه‌ی جهات این حادثه احاطه پیدا کنید، متوجه عرائض بنده خواهید شد. 
@AliGhasemi من اصولا عادت دارم حرف همه ی طرفین رو گوش کنم. چه بی‌بی‌سی باشه چه 20:30 چه هر جای دیگه‌ای. برای همین هم شک ندارم که بی‌بی‌سی بزرگترین خائن به ملت ایرانه. و برای همینه که بلد نیستم حرف یک شبکه‌ی خبری رو بدون تحقیق تکرار کنم. حالا شما فقط به یک طرف و حرفش از دریچه ی 20:30 نگاه کنید یا نه میل خودتونه. 
@AliGhasemi مطرح شدنش به این دلیله که شما زیر یک پست کاملا بی‌ربط به این موضوع نظری نوشتید که به بهخوان هم مربوط نیست. 
الان هم اگر مایل به ادامه هستید من مشکلی ندارم. میتونید در اینستاگرام یا تلگرام پیام بدید. لینک هر دو بالای پیجم هست.
ولی اینجا جای این گفت‌وگو نیست و این آخرین کامنت شماست که پاسخ میگیره. 
@AliGhasemi مشکل من با چیزیه که در فرهنگ عامه بهش میگن ماستمالی.
این که یک نفر وسط یک صحبت جدی یک شوخی مشهدی مطرح می کنه از سوتی دادن خیلی بدتره.
این یعنی شخص نمی‌دونه که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. 
کسی که هنوز نمیتونه درست تصمیم بگیره که چه حرفی رو کجا بزنه چطور صلاحیت این رو داره که در بالاترین مقام اجرایی کشور تصمیم بگیره؟! 
چیزی که شما از لفظ مومن فهمیدید ناشی از ناآگاهیتون از لغت عرب و همچنین قواعد عربی بوده و اشکالی هم نداره. کلمه  مومن در قرآن و روایات اطلاقات مختلفی دارد. گاهی اطلاق میشود به شخص مومن واقعی که ایمان او به منصه ظهور رسیده و در سرتاسر زندگی اش نمایان است. گاهی اطلاق میشود به هر مومنی که صرفا خدا را قبول دارد. مثلا در آیه ای خداوند میفرماید یا «ایهاالذین آمَنوا، آمِنوا...» یعنی ای کسانیکه ایمان آورده اید دوباره ایمان آورید. معلوم میشه ایمان اول این گروه ایمان چندان قوی نبوده و خداوند توقع ایمانی قویتر و بهتر دارد. در این آیه نیز مومن شامل هر مسلمانی میشود. من از شما میپرسم آیا در آیه ای که گفته شده: « یا ایهالذین آمنوا کتب علیکم الصیام» (ای کسانیکه ایمان آورده اید بر شما روزه واجب است)، آیا این آیه معناش اینه که فقط با ایمانها باید روزه بگیرن و سایر مسلمین نیازی به روزه گرفتن ندارن؟! یا مثلا آیه ای که گفته یا ایهالذین آمنوا استعینوا بالصبر و الصلاة آیا مدد جستن از صبر و نماز مخصوص باایمان ها به معنایی که شما گفتیده؟!
1
آیا همه موظف هستند این سطح یک ایمان که می فرمایید رو داشته باشند؟
از نظر شما امکان پذیر نیست که یک نفر کلا در هیچ سطحی به اسلام معتقد نباشه؟!
خیلی عجیبه🤔 
اگر هم کسی مسلمان نباشد تا حجاب بر او واجب نباشد باید فیلترهای بعدی رو طی کنه. 
آیا این شخص که مسلمان نیست در حکومت اسلامی زندگی میکنه یا در غیر حکومت اسلامی؟
اگر در حکومت اسلامی زندگی میکنه که قانونش قانون حجابه حتی عقل اینجا میگه باید رعایت کنه اون قانون رو. و این شخص کافر ذمی محسوب میشه که حکومت اسلامی موظفه با عدالت با او برخورد کنه و حقوق یکسانی براش قائل باشه اما از اون ور این شخص هم موظفه قوانین این حکومت رو رعایت کنه. در واقع یک چیز برد برده.
3
بر اساس حکم عقل که می فرمایید آیا هر قانونی درست و لازم‌اجراست؟
یعنی قانون بی‌حجابی در زمان رضا شاه هم درست بوده و باید اجرا میشده؟
با این منطق، پس شما هیچ حقی ندارید که نسبت به کشف حجاب اعتراض کنید. 
هر قانونی پشتوانه ای داره و گاهی پشتوانه قوانین، دینه. وقتی اکثریت مردم در یک جامعه دیندار و مسلمان باشند قوانینی هم که در چنین جامعه ای وضع میشه نباید مخالفت و تضادی با اعتقادات مردم داشته باشه. زمان رضاخان قانونی وضع شده بود که مخالفت  جامعه‌ی مسلمان آن زمان که اکثریت را تشکیل میدادند  در پی داشت. مردم این جامعه دوست ندارند قوانینشان ضد دین و مذهب باشد و اگر کسی برخلاف اکثریت قانون ضد دینی وضع کرد طبیعیه که با اعتراض همراه بشه. 
پس از نظر شما قانون باید همسو با اعتقاد اکثریت باشه؟!
من با این جمله موافق صد در صد نیستم اما اگر فرض کنیم که چنینه قانون حجاب اجباری در حال حاضر نباید وجود داشته باشه چون اکثریت با حجاب نیستند و اعتقادی هم بهش ندارن. 
در خصوص سرود فرمانده هم فرمودید که حضرت حجتی داخلش نبود. بله منم میگم نبود ولی این دعوا دعوای عنب و انگوره. حجت نبود امام زمان که بود! اولش اینجوری شروع میشه: «عشق جانم، امام زمانم». پس این سرود برای امام زمان خونده شده و جای بحثی نیست.
تنها یک قسمتش این بود: «سید علی دهه نودی هاشو فراخوانده» که لازمه یک توضیح مختصر بدم. 
ببینید چه به حکم عقل و چه به حکم شرع امام زمان نمیتونه غایب بشه و ملت رو به حال خودشون همینجور رها بکنه و هیچ دستوری نداشته باشه. این هم در روایات معتبر هست و هم عقل همینو میگه. 
ائمه بیش از دویست و پنجاه سال سعی داشتند احکام اجتماعی رو اجرا کنن. حالا به نظرتون عاقلانه است یهو غایب شن و مردمو همینجوری رها کنن؟! پس اجرای قوانین مربوط به دزدی و زنا و ارث و نفقه و مباحث حقوقی  و بسیاری مسائل اجتماعی دیگه چی میشه؟! کی میخواد اجرا کنه؟! 
اینجاست که امام زمان به آخرین نائبشون نامه ای مینویسن و میگن به مردم بگو پس از ما در پیشامدها به عالم دینی (که خصوصیات عدالت و بصیرت و علم و ...) رو داشته باشه رجوع کنن. 
بنابراین بحث سید علی که در اون سرود اومده  یک بحث اعتقادیه. ولایت فقیه در واقع از همینجا نشئت میگیره. البته اینجا مجال بحث مفصل نیست که به اشکالات مختلف پاسخ داده بشه ولی خواستم همینقدر رو بدونید
3
درباره ی ریشه ی شکل گیری ولایت فقیه که بحث بسیاره.
این که چون گروهی اعتقاد دارند فلان شخص نایب امام زمان و عالم دینیه پس همه باید بپذیرنش منطقی نیست. 
اگر آن شخص انتخاب شده توسط یک گروه متشکل از نخبگانی با آراء متفاوت باشد  که در مورد این شخص به اتفاق نظر رسیده و همگی به سلامت نفس و روح و به علم و تخصص و به‌روز بودن و بصیر بودنش اذعان دارند باز هم همین حرفو میزنید؟ شما راهکار بدید و بگید چجوری به این حدیث و نامه امام زمان در مقام اجرا عمل کنیم؟! 
چنین شخصی رو می‌شناسیم؟ البته که ایمان، تقوا و عمل صالح باید در کنار کاردانی، تجربه و علم سیاسی باشه تا به درد اداره‌ی کشور بخوره. ولی با همون مشخصاتی هم که فرمودید کسی رو ندیدیم. اگر می‌شناسید بفرمایید معرفیشون کنید تا کشور از وجودشون بهره‌مند بشه.