بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

جزئیات پست

معصومه توکلی

1402/06/05

خواندن 3 دقیقه
(0/1000)

نظرات

کتابی که دو سه بار خوانده ام و هر بار در حیرت زندگی شگفت انگیزان حیران شده ام.این کتاب را می شود کودکانه خواند  این کار را کرده ام و بچه ها  استقبال کردند
3
منظورتان "اسرار شهر مورچگان" است؟ 
بله،دقیقا.اسرار شهر مورچگان کتاب کودک نیست ولی هم برای خودم و هم پسرم خیلی جذاب بود.این نکته قابل تاملی است که یک بچه چه ارتباطی با متن می گیره که یک کتاب قطور بدون تصویر رو چند دفعه تا آخر می خوانه؟ مرحوم مترلینگ در جذب مخاطب چوب جادویی داشتند انگار😁 
چه جالب! البته با در نظر گرفتن مترجم محترمش، احتمالاً بخشی از توفیقش را مدیون ایشان باشد!😉 
بعضی‌وقتام نویسنده‌ها آدمو سرکار می‌ذارن و کتاب بعدی تو کتاب قبلی پیدا نمیشه. مثلا تو کتاب سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج، هم‌اتاقی بیلی مدام کتابای علمی تخیلی ی نفر به نام کیلگور تراوت رو می‌خونه. برای من جالب شده بود که برم کتابای تراوت رو پیدا کنم اما فهمیدم این نویسنده ساخته‌ی ونه‌گاته و فقط تو داستای ونه‌گات پیداش میشه. البته الان که داشتم این نظر رو می‌نوشتم با خودم گفتم واقعا از نویسنده‌ای که شخصیت داستانش رو می‌بره پیش ترالفامادوری‌ها انتظار داشتم که ی نویسنده‌ی واقعی بهم معرفی کنه! 
1
هاها. فکر کنم این حتی در انگلیسی یک لغت دارد. بگردم پیدا کنم بهت بگویم. مثل پیتر وان هوتن نویسنده کتاب an imperial affliction در کتاب "بخت پریشان" یا همان "خطای ستارگان بخت ما" 
من جدیدا با جناب موریس مترلینگ تو کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی مواجه شدم 😄 ولی حس میکنم یه چیزایی محوی از این صحنه جودی ابوت هم یادمه :)
3
طرح کلی را هم زبان اصلی می خوانید  :) 
آره زبان اصلی شیرین فارسی :) 
😁 
معصومه شگفت انگیز😍
1
😍😘 
«اما جانب قطع را هم فرو نگذارم»
عاشق این جمله شدم :):***
1
قربانت گردم❤️ 
صَعوِه

1402/06/08

هنوزم صدای جودی توی کله من می پیچه با اون لبخندای درشتش! مرسی:)
1
واقعاً هم به‌یادماندنی است. خواهش می‌کنم. :)