بهتر انتخاب کن، بهتر بخوان

جزئیات پست

مهرداد محمدی

1401/12/14

خواندن 2 دقیقه
(0/1000)

نظرات

زنده باد آقامهرداد 👏🏻👏🏻👏🏻
4
🙏🙏🙏 
سهیل جان امکان اینکه بیایی تو واتس آپ من هست. 
؟؟؟ 
سئوالی بود 
سپاس، پست جالبی بود. بعضی ها را نمی شناختم. کاملا درست بود: آگاهی دردناک است. اینها ماهی های قزل آلای جامعه اند که پیش و بیش از دیگران آلودگی و نابسامانی و نابهنجاری را تشخیص می دهند. اما راه چاره چیست و راهکار کدام...؟ یادشان سبز!
1
زنده باشید. 
.
2
زنده باشید. 
همیشه علت خودکشی به پوچی رسیدن نیست. شاید انسانی درد بکشه و برای رهایی از این درد راهی جز خودکشی رو پیدا نکنه.
اما مسئله اینه که اصلا چرا مخالف پوچی باشیم؟شاید واقعا انسانی با آگاهی به پوچی برسه. 
خیلی زیبا بود. با اجازه تون توی کانال تلگرامم منتشرش کردم.
1
زنده باشید. 
مهردادجان از چندماه قبل که واتس‌اپ نشست اطلاعات داشت تحریم گسترده کردیمش و پاکش کردیم. اگر اتصال به تلگرام برات میسره می‌تونی اونجا با من در ارتباط باشی:
00447418350627
1
حتما.
ممنون. 
سلام علیکم
ممنون از مطلب خوبتون
سوالم اینه که به فرض که این نابغه ها که سال ها از همه پیش بودن و اهل فهم و تجربه و هنر بودن  چرا تا آخر کار از چالش زندگی کردن و حرکت باز موندن
حرکت و رشد باهم هستن و توقف ندارن

واقعا برام سواله چرا این افراد مذکور فرار کردن از خودشون و خودشون رو فراموش کردن و اصالت رو به عدم خودشون دادن
چرا افراد تاریخی دیگه حتی بعد اظهار نظر تهدید به مرگ و تبعید می شدند و  پای اصول خودشون می موندن و خم به ابرو نمی یاوردن ؟
فرق نگاه این دو گروه چیه؟
1
سلا و درود. 
درست میفرمایید، به نظرم به هیچ پدیده ایی نمیشه نگاه تک بعدی داشت، و از تمام ابعاد باید برسی بشه. واینکه خیلی سئوال ها وجود داره که آدمی از جواب دادنش عاجزه. 
بنظرم فقط از یک دیدگاه به مسئله خودکشی نگاه کردین ،با اینکه ابعاد خیلی گسترده تری داره
1
قطعا همینطوره، خوشحال میشم دیدگاه های شما و دیگر دوستان به اشتراک گذاشته بشه. 
من بین علت و معلول شما ارتباطی نمی‌بینم. بزرگانی در این خاک جان گرفتند رشد کردند آفریدند و باعث رشد جامعه بشری شدند که خیلی از مردم زمانه خودشان جلوتر بودند در زمان خودشان فهمیده نشدند که در مواردی تکفیر هم شدند اما دچار پوچی نشدند. نبوغ و آگاهی و سرآمدی در جامعه، اگر در یافتن معنی زندگی به کار نباید، کجا و چگونه باید نمود پیدا کند؟
زهرا

1402/03/17

تحلیل شما بسیار جالب بود.
  و چقدر آدم افسوس می‌خورد  از ازدست‌دادن بزرگان
1
زنده باشید. 
من هنوز نمیفهمم که چرا مردن زود هنگام تر از مدت طبیعی توسط خود بده ؟!
چرا این بده ؟!!!
2
روشنا

1402/04/19

منم هنوز نمیتونم دقیق درکش کنم
ولی خب اگه در نظر بگیریم که اومدن به این جهان واسه انسان‌ها هدفی داشته باشه و اونا رو به سمت خوب شدن و کمالشون ببره، در اون صورت مرگ زودتر از حالت طبیعی، انگار یه جور گرفتن فرصت از خودته.
ولی خب میگم اون پیش فرض ها رو نیاز داره ولی مدل فکریش احتمالا همینه. 
روشنا

1402/04/19

البته حالت‌های دیگه‌ای هم میتونه باشه، مثلا اگه هدفی واسه جهان هم قائل نباشیم‌؛ این موضوع که یه نیروی کار و یه انسانی که میتونه ارزش‌مند باشه از دست میره 
نرگس

1402/05/01

به نظر ما رسیده بود که ازنظرفلسفی خودکشی حق هر انسان آزادیست..و عملیست منطقی در مقابله بابیماری مهلک یا روان پریشی پیری؛و همچنین عملی شجاعانه در برابر شکنجه یا در برابر مرگ اجتناب پذیر دیگران؛و بالاخره کاری ست دل انگیز در بحبوحه ی عشق ناکام
زندگی هدیه ایست عطا شده بما بدون آنکه خود بخواهیم؛که هر انسان اندیشمندی از نظر فلسفی وظیفه دارد ماهیت زندگی و‌شروط متمم آن را بررسی کند؛وچنانچه تصمیم بگیرد این هدیه ی ناخواسته را نپذیرد،وظیفه اخلاقی و ‌انسانی این است که 

✨ادامه درکامنت بعدی..
نرگس

1402/05/01

به تبعات آن تصمیم عمل شود.
ازدید قانون، جامعه، دین همگی میگویند نمیشود شخص سالم و سرعقل باشد و‌خود را بکشد.. شاید مقامات دولتی میترسند که دلیل آوردن برای خودکشی ممکن است ماهیت و‌ارزش زندگی را به وجهی که دولت سامان داده است زیر سوال ببرد و همینطور مواجب پزشک قانونی را..و بعد از آنجا‌که‌تورا موقتا دیوانه خوانده اند،استدلال هایت برای خودکشی هم به دید آنها دیوانه وار می آید..
فیلسوفان قدیم‌میگفتن ارتکاب مداخله برتری دارد به انفعال بی ارج-یعنی که بگذاری زندگی‌صرفا بر تو بگذرد.

«درک یک‌ پایان »
1
👌👌👌
🙏🙏🙏