جزئیات فعالیت

      شعر تمام رسانه دوران یونان بود پس حذف شاعران از اتوپیا و مخالفت افلاطون با آن‌ها را می‌توان از جنس کنترل رسانه دانست.
افلاطون برای تضعیف موضع شعرا بیان می‌کند که شعر تحت تاثیر الهام سروده می‌شود و الهام نه قابل آموزش است و نه مداوم، در نتیجه شعر قابل اعتماد نیست.
استدلال نقاشی: هنرمند به عالم مثل دسترسی ندارد پس معرفت مفیدی برای ما به ارمغان نمی‌آورد.رد فایده شناختی شعر
استدلال خم به ابرو نیاوردن: احساساتی درون آدم وجود دارد که نباید به آن‌ها میدان داد و تراژدی با برانگیختن احساسات کنترل آن‌ها را سخت می‌کند. رد فایده عملی شعر
اما ارسطو در جواب این دو استدلال می‌گوید: اتفاقا شعر است که معرفتی کلی از جنس معرفت فلسفی به دست می‌دهد و با حذف جزئیات به تیپ‌های شخصیتی و موقعیت‌های کلی اشاره می‌کند. برخلاف چیزی مانند تاریخ.
کارتاسیس در بیان افلاطون را می‌توان پاسخی به استدلال خم به ابرو نیاوردن دانست. با تفسیر تطهیری،پالایشی از کارتاسیس باید گفت تراژدی عنصر پریشان‌کننده (شفقت) را در یک محیط امن‌تر و کم‌هزینه‌تر از دنیای واقعی بیرون می‌کشد و آن‌ها تعدیل می‌کند. (مردان در پایان فیلم خیلی راحت‌تر از شرایط دیگر گریه می‌کنند.)
    
29
0

2

(0/1000)

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.