یادداشت
1402/5/21
جلد دوم از مجموعهی قبیلهی لعنت همونطور کن از اسمش پیداست بیشتر به جادو و سحر پرداخته. ابتدا توضیحی راجع به اساطیر حماسی گذشتگان و اعتقادات وابسته به اون مثل هندو، بودا، شینتو و از این قبیل میده و میگه این بینش اساطیری ناشی از شناخت گذشتگان از اطراف خودشون بوده و پیدایش این اعتقادات به نوعی چیزی شبیه به دین برای پاسخ به پرسش های اونها بوده (و از نظر من طبق مطالعات دیگه گاها از سر ترس از عوامل ناشناخته). و بعد میگه همین شناخت و اعتقادات به مرور باعث به وجود آمدن الههها و پرستش خدایان متعدد مثل حیوان، ترکیب انسان و حیوان و یا اجرام و پدیدههای طبیعی مثل ماه و خورشید و باد و .. شده. بعد به کاهنان معابد میرسه، کاهنان معابد در تمام این مسلکها. به ارتباط کاهنان با جادو و سحر اشاره میکنه و اینکه جادو و جنیان دو بال قدرتمند ابلیس هستند. بعد به علوم غریبه میپردازه که در تمام ادیان آسمانی ممنوع و حرام اعلام شده اما بسیاری از جمله کاهنان برای ارتباط با جنیان و به تسخیر در آوردن اونها از این علوم استفاده میکردند. در ادامه به هندوها و برهمن ها میپردازه و اعتقادات اونها، تناسخ و کارما و راههایی که برای شکستن چرخهی به ذلت افتادن دارند مثل ریاضت شدید بدنی. سپس به ارتباط جن و انسان میپردازه و اینکه این ارتباط باید شرایط خاصی داشته باشه. نه فقط ارتباط با جنیان که ارتباط با نیروی خیر شرایطی که باعث بهبود این ارتباط میشه مثل مکان و زمان و آداب و لباس و اذکار و اوراد. (که خب ما دیدیم در آیینهای احضار یا آیینهای دیگه همه مراسمهایی با آداب خاص دارند که به این اشاره داره، قاعدتاً مراسمات مذهبی هم از همین قاعده پیروی میکنه منتهی برای اتصال به خیر) و در انتها اشاره به این داره که شیاطین و جنیان تا هنگامی که ما اذن ورود ندیم یا شرایط رو آماده نکنیم تسلطی بر ما ندارند، این فراخوانی به دو نوع عام و خاص هست. فراخوانی عام از طریق روحی و جسمی با خوردن حرام، ربا، حسد و تکبر و فراخوانی خاص با سحر و جادو و جنگیری اتفاق میافته. مثالها و توضیحات کتاب برای محققین واقعا مفید و جالبه.ه
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.