یادداشت سیدمهدی حسینی

حیوان قصه گو
        در کتابها و سخنرانیها و مقالات مختلف کسب و کار، بارها و بارها از زبان محققان و نویسندگان و سخنوران توصیه شنیده بودم که برای مشتریان و مخاطبانتان، داستان بگویید. چرا؟ این تأکید همیشه برایم سوال بود که در این کتاب پاسخ آن را یافتم. گاتشال از تأثیر قصه بر مغز انسان، داستانهایی که در خواب می‌بینیم، خطای شناختی مربوط به داستان، تأثیر بعضی از رمانها بر سرنوشت جهان، خاطرات دستکاری شده و آینده‌ی داستان می‌نویسد. مباحثی که بعضا انسان را در فکر فرو می‌برد که چقدر تحت تأثیر هستیم. با نویسنده در بعضی از مطالب کتاب دیدگاه یکسانی ندارم. نگاه خوشبینانه نویسنده درباره آینده نیز در نقطه مقابل نگاه بعضی دیگر از نویسندگان است. در هنگام مطالعه کتاب بارها دیدگاههای نیکلاس کارو شباهتهایی با کتاب «اینترنت با مغز ما چه میکند» البته از نظر ساختار و دغدغه ها به ذهنم متبادر می‌شد.
      

0

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.