بریدههای کتاب تربیت دینی کودک عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 83 تعلیم و تربیت دینی آزاد کردن فرد از وابستگی های دنیاست؛ به شرطی که زیر آوارِ دنیا لاشه نشده باشد. بر این اساس، متدین شدن غیر از باسواد شدن است. دین تعهد است و نه تخصص، و مربی باید در صدد یافتن راهی سالم و آزاد برای تربیت باشد. 0 6 محمد امین تولی 1403/6/15 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 220 تربیت فرزند مثل پرورش گل است. گل را آب میدهند و در نور میگذارند و همه زمینهها را برای شکفتن آن فراهم می کنند تا خودش باز شود. اگر انسان بخواهد بادستش به باز شدن گل کمک کند و به آن شکوفایی مصنوعی بدهد، آن را خراب میکند. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/12/2 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 161 پدر، مجری و واسطه امر الهی در خانواده است. در طفولیت، پدر باید چنان با کودک رفتار کند که دوست دارد فرزندش در آینده با خدا چنین کند. رفتاری که فرزند امروز با پدر دارد، فردا همان را با خدا خواهد داشت. 0 10 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 52 در وجود انسان، میل به حیات دنیا انسان را اسفل و میل به حیات آخرت، او را اعلا می کند. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 37 حجت بودن قلب، استخوان بندی اعتقادات است و خدا با قلب با انسان احتجاج میکند؛ بنابراین نمی تواند قابل انحراف و خاموش شدنی باشد. 0 7 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 37 در قرآن اگر قلب به صورت مضاف الیه بیاید، ناظر به جنبه عارضی قلب است و می خواهد بگوید که جنبه حقیقت انسان، منزوی شده است. قلب ممکن است منزوی شود؛ اما فاسد نمی شود. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 45 در قرآن، هرگاه نفس و عقل باهم ذکر شوند، مراد نفسی است که در مقابل عقل است؛ اما اگر به تنهایی بیاید و عقل و قلب با آن ذکر نشود، منظور « مجموعه وجود انسانی» است. 0 6 علی سعیدی 1403/3/26 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 73 0 11 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/1 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 11 اگر تعلیم و تربیت بر اساس الگوی صحیح انسانی باشد، انسان هایی به وجود خواهند آمد که در مقابل موج خواهند ایستاد و جلوی پیدایش توفان های آینده را خواهند گرفت؛ چرا که آن ها انسان هایی معتقد و سؤال کننده مثل کوه ها در خشکی و موج شکن ها در دریا خواهند بود. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/17 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 121 نتیجه ایمان این است که قول و عمل باهم موازی می شود. ایمان به تمام افعال و رفتار انسان، حاکمیت جامع می دهد. 0 10 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 43 ضربه های بعضی گناهان مانند زلزله است که در یک ثانیه مجرای فطرت را مسدود می کند و چند ماه باید روی آن کار کنند تا دوباره احیا شود؛ زیرا فاسد شدن، آسان تر از اصلاح است. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 41 در ذریه انسان چیزی گذاشته شده است که او «لاَ اِلَهَ اِلَّا اللهَ» می گوید و به همین علت انبیا معلم توحید و «لاَ اِلَهَ اِلَّا اللهَ نیستند؛ مُذَکِّر آن هستند. مُذَکِّر یعنی یادآوری کننده آنچه در فطرت ضبط شده است. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/17 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 120 وقتی خدا در کار نباشد، انسان تاجر می شود و خودخواهی حتمی است. 0 10 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/19 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 147 دین با تنبیه فرد در واقع به او می گوید تو بزرگ تر از آن هستی که فشار محیط یا اجتماع یا فرهنگ قوم یا مجموع آن ها بتواند تو را همراه خود ببرد. تو از همه این ها پر توانتر هستی... ... [اما] گذشتی که جامعه شناس از انسان ها می کند، شهادتی است مبنی بر اینکه آن ها انسان را خیلی ناتوان می بینند و اینجاست که دوستی و دشمنی با یک نظر دقیق باید ارزیابی شود. 0 8 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 60 قلب اگر در مسیر فطرت باشد، تحت ولایت الله است و « اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» شاملش می شود و اگر در مجرای طبیعت افتد، تحت ولایت طاغوت ها است و «وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» 0 5 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 64 آگاهی از خود، اصلی ترین راه انتقال به فطرت و رضای از «خود»، بزرگ ترین مانع آن است. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 99 تکوین و تشریع وقتی هماهنگ شوند، تربیت در جایگاه واقعی خود قرار میگیرد. 0 5
بریدههای کتاب تربیت دینی کودک عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 83 تعلیم و تربیت دینی آزاد کردن فرد از وابستگی های دنیاست؛ به شرطی که زیر آوارِ دنیا لاشه نشده باشد. بر این اساس، متدین شدن غیر از باسواد شدن است. دین تعهد است و نه تخصص، و مربی باید در صدد یافتن راهی سالم و آزاد برای تربیت باشد. 0 6 محمد امین تولی 1403/6/15 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 220 تربیت فرزند مثل پرورش گل است. گل را آب میدهند و در نور میگذارند و همه زمینهها را برای شکفتن آن فراهم می کنند تا خودش باز شود. اگر انسان بخواهد بادستش به باز شدن گل کمک کند و به آن شکوفایی مصنوعی بدهد، آن را خراب میکند. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/12/2 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 161 پدر، مجری و واسطه امر الهی در خانواده است. در طفولیت، پدر باید چنان با کودک رفتار کند که دوست دارد فرزندش در آینده با خدا چنین کند. رفتاری که فرزند امروز با پدر دارد، فردا همان را با خدا خواهد داشت. 0 10 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 52 در وجود انسان، میل به حیات دنیا انسان را اسفل و میل به حیات آخرت، او را اعلا می کند. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 37 حجت بودن قلب، استخوان بندی اعتقادات است و خدا با قلب با انسان احتجاج میکند؛ بنابراین نمی تواند قابل انحراف و خاموش شدنی باشد. 0 7 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 37 در قرآن اگر قلب به صورت مضاف الیه بیاید، ناظر به جنبه عارضی قلب است و می خواهد بگوید که جنبه حقیقت انسان، منزوی شده است. قلب ممکن است منزوی شود؛ اما فاسد نمی شود. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 45 در قرآن، هرگاه نفس و عقل باهم ذکر شوند، مراد نفسی است که در مقابل عقل است؛ اما اگر به تنهایی بیاید و عقل و قلب با آن ذکر نشود، منظور « مجموعه وجود انسانی» است. 0 6 علی سعیدی 1403/3/26 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 73 0 11 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/1 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 11 اگر تعلیم و تربیت بر اساس الگوی صحیح انسانی باشد، انسان هایی به وجود خواهند آمد که در مقابل موج خواهند ایستاد و جلوی پیدایش توفان های آینده را خواهند گرفت؛ چرا که آن ها انسان هایی معتقد و سؤال کننده مثل کوه ها در خشکی و موج شکن ها در دریا خواهند بود. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/17 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 121 نتیجه ایمان این است که قول و عمل باهم موازی می شود. ایمان به تمام افعال و رفتار انسان، حاکمیت جامع می دهد. 0 10 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 43 ضربه های بعضی گناهان مانند زلزله است که در یک ثانیه مجرای فطرت را مسدود می کند و چند ماه باید روی آن کار کنند تا دوباره احیا شود؛ زیرا فاسد شدن، آسان تر از اصلاح است. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 41 در ذریه انسان چیزی گذاشته شده است که او «لاَ اِلَهَ اِلَّا اللهَ» می گوید و به همین علت انبیا معلم توحید و «لاَ اِلَهَ اِلَّا اللهَ نیستند؛ مُذَکِّر آن هستند. مُذَکِّر یعنی یادآوری کننده آنچه در فطرت ضبط شده است. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/17 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 120 وقتی خدا در کار نباشد، انسان تاجر می شود و خودخواهی حتمی است. 0 10 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/19 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 147 دین با تنبیه فرد در واقع به او می گوید تو بزرگ تر از آن هستی که فشار محیط یا اجتماع یا فرهنگ قوم یا مجموع آن ها بتواند تو را همراه خود ببرد. تو از همه این ها پر توانتر هستی... ... [اما] گذشتی که جامعه شناس از انسان ها می کند، شهادتی است مبنی بر اینکه آن ها انسان را خیلی ناتوان می بینند و اینجاست که دوستی و دشمنی با یک نظر دقیق باید ارزیابی شود. 0 8 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 60 قلب اگر در مسیر فطرت باشد، تحت ولایت الله است و « اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» شاملش می شود و اگر در مجرای طبیعت افتد، تحت ولایت طاغوت ها است و «وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» 0 5 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 64 آگاهی از خود، اصلی ترین راه انتقال به فطرت و رضای از «خود»، بزرگ ترین مانع آن است. 0 6 عارفه سامی 🧕🏻💍 1403/11/16 تربیت دینی کودک محی الدین حائری شیرازی 4.4 13 صفحۀ 99 تکوین و تشریع وقتی هماهنگ شوند، تربیت در جایگاه واقعی خود قرار میگیرد. 0 5