بریدههای کتاب تعلق؛ محور تحول در انسان محدثه محمدزاد 1402/12/24 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 92 پس در حقیقت برداشتن اصلی آن موقعی است که انسان مهر چیزی را برمیدارد. 0 10 محدثه محمدزاد 1402/12/24 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 92 0 4 مرضیه حسینی 1402/10/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 12 انسان همرتبهی آن چیزی است که به آن تعلّق دارد. 1 15 پیمان مهرابی 1402/4/23 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 31 میخواهد بگوید انسان آزاد، انسانی است که آگاه باشد و تو ای انسان، آزادی تو در گرو آگاهی دوست. تا تو آگاه نباشی که رشد و غیّ کدام است، آن دین و آن جهتی که انتخاب میکنی جهت تو نیست، در او نیست؛ آزاد نیستی! 0 12 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 14 0 0 پیمان مهرابی 1402/4/23 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 21 نیت برشی است از تعلقی که انسان دارد. 0 14 فائزه سادات امینی 1403/1/26 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 126 ذکر خدا یعنی به یاد بیاوری که تو مملوک هستی و نه مالک چیزی. صاحب و شفیقی داری. که تو را می بیند و در هر عملی همراه تو هست.🌱 (با اندکی تغییر) 0 7 علی سعیدی 1402/5/25 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 34 1 10 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 12 0 0 احمد اثناعشری 1402/9/15 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 44 چرا میگوییم نفس؟ چون وقتی انسان به آنچه اکنون دارد دل ببندد، این مانع رشد او میشود. یعنی انسان موجودی است که با کشته شدن لحظه به لحظهاش پیش میرود. یعنی وقتی انسان تعلقاتش را ذبح میکند، فهم و درک و آرزو و تعلقش عوض میشود. 0 2 احمد اثناعشری 1402/9/14 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 34 وقتی جهت انسان عوض میشود، کل اخلاق انسان عوض میشود. نباید این چنین باشد که بگوید: من اینقدر صفت خبیث دارم، چطور یکی یکی آنها را از خودم دور کنم؟! این چنین نیست که مثلا بگویی امروز با این صفت مبارزه کنم و روز دیگر با آن صفت. این تو را ناتوان میکند؛ متحیر میکند. 0 2 Fatemeh 1403/1/19 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 103 0 1 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 10 0 0 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 17 0 0 یاسر 1403/1/1 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 33 0 8 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 15 0 0 پیمان مهرابی 1402/4/23 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 27 علت اینکه ما در عصر حاضر در جامعهشناسی و فلسفه و اقتصاد به نتیجه روشنی نمیرسیم و دانشمندان به مراتب بیشتر از بیسواد ها، نسبت به خدا و حقیقت در تاریکی هستند، طبیعت کثرت گرایی این علوم است. 0 3 پیمان مهرابی 1402/4/23 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 20 توحید یعنی مرکز تعلق انسان را مشخص کردن؛ نبوت یعنی راه رسیدن به توحید را از نبی آموختن؛ امامت یعنی نمونه تعلق به توحید را سرمشق قرار دادن. 0 3 محدثه محمدزاد 1402/10/4 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 40 0 9 زهرا فیروزی 1403/3/25 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 48 این رفیق تو نیست که تو را خوار یا معتاد میکند؛ چیزهایی در درون تو هست که زمینهی رفاقت تو با چنین فردی است و از اینجاست که ضربه میخوری و آسیب میبینی.....یعنی دقیقا این است که اگر فسادی درون من باشد، طبق آن انتخاب رفیق میکنم و بعد با پیدا شدن این رفیق، فساد درونی من موضع پیدا میکند و شعله میکشد. 0 0
بریدههای کتاب تعلق؛ محور تحول در انسان محدثه محمدزاد 1402/12/24 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 92 پس در حقیقت برداشتن اصلی آن موقعی است که انسان مهر چیزی را برمیدارد. 0 10 محدثه محمدزاد 1402/12/24 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 92 0 4 مرضیه حسینی 1402/10/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 12 انسان همرتبهی آن چیزی است که به آن تعلّق دارد. 1 15 پیمان مهرابی 1402/4/23 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 31 میخواهد بگوید انسان آزاد، انسانی است که آگاه باشد و تو ای انسان، آزادی تو در گرو آگاهی دوست. تا تو آگاه نباشی که رشد و غیّ کدام است، آن دین و آن جهتی که انتخاب میکنی جهت تو نیست، در او نیست؛ آزاد نیستی! 0 12 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 14 0 0 پیمان مهرابی 1402/4/23 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 21 نیت برشی است از تعلقی که انسان دارد. 0 14 فائزه سادات امینی 1403/1/26 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 126 ذکر خدا یعنی به یاد بیاوری که تو مملوک هستی و نه مالک چیزی. صاحب و شفیقی داری. که تو را می بیند و در هر عملی همراه تو هست.🌱 (با اندکی تغییر) 0 7 علی سعیدی 1402/5/25 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 34 1 10 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 12 0 0 احمد اثناعشری 1402/9/15 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 44 چرا میگوییم نفس؟ چون وقتی انسان به آنچه اکنون دارد دل ببندد، این مانع رشد او میشود. یعنی انسان موجودی است که با کشته شدن لحظه به لحظهاش پیش میرود. یعنی وقتی انسان تعلقاتش را ذبح میکند، فهم و درک و آرزو و تعلقش عوض میشود. 0 2 احمد اثناعشری 1402/9/14 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 34 وقتی جهت انسان عوض میشود، کل اخلاق انسان عوض میشود. نباید این چنین باشد که بگوید: من اینقدر صفت خبیث دارم، چطور یکی یکی آنها را از خودم دور کنم؟! این چنین نیست که مثلا بگویی امروز با این صفت مبارزه کنم و روز دیگر با آن صفت. این تو را ناتوان میکند؛ متحیر میکند. 0 2 Fatemeh 1403/1/19 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 103 0 1 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 10 0 0 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 17 0 0 یاسر 1403/1/1 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 33 0 8 محمدرضا زاهدی 1403/7/5 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 15 0 0 پیمان مهرابی 1402/4/23 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 27 علت اینکه ما در عصر حاضر در جامعهشناسی و فلسفه و اقتصاد به نتیجه روشنی نمیرسیم و دانشمندان به مراتب بیشتر از بیسواد ها، نسبت به خدا و حقیقت در تاریکی هستند، طبیعت کثرت گرایی این علوم است. 0 3 پیمان مهرابی 1402/4/23 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 20 توحید یعنی مرکز تعلق انسان را مشخص کردن؛ نبوت یعنی راه رسیدن به توحید را از نبی آموختن؛ امامت یعنی نمونه تعلق به توحید را سرمشق قرار دادن. 0 3 محدثه محمدزاد 1402/10/4 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 40 0 9 زهرا فیروزی 1403/3/25 تعلق؛ محور تحول در انسان محمدصادق حائری شیرازی 4.7 15 صفحۀ 48 این رفیق تو نیست که تو را خوار یا معتاد میکند؛ چیزهایی در درون تو هست که زمینهی رفاقت تو با چنین فردی است و از اینجاست که ضربه میخوری و آسیب میبینی.....یعنی دقیقا این است که اگر فسادی درون من باشد، طبق آن انتخاب رفیق میکنم و بعد با پیدا شدن این رفیق، فساد درونی من موضع پیدا میکند و شعله میکشد. 0 0