بریدههای کتاب دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) امیررضا سعیدینجات 1403/1/11 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 220 ساداکو نماد کودکان بیگناهی است که در هیروشیما و ناگازاکی رنج کشیدند، سوختند یا دچار بیماریهایی شدند که در سالهای آینده آنها را از پای درآورد. ساداکو در روز بمباران دو ساله بود. او در لحظه انفجار از پنجره خانهاش به بیرون پرت شد. مادرش فکر میکرد او مرده، اما در کمال تعجب او را زنده پیدا کرد. او زنده ماند اما تشعشعات ناشی از انفجار او را به لوسمی یا سرطان خون دچار کرد و سال به سال حالش بدتر شد تا اینکه وقتی دوازده ساله بود، در بیمارستان بستری شد. یک افسانه ژاپنی میگوید که اگر کسی بیمار باشد و هزار درنای کاغذی بسازد، شفا مییابد. ساداکو از این افسانه خبردار شد و شروع کرد به ساخت درناهای کاغذی و آویزان کردن آنها از سقف بیمارستان. اما حالش روز به روز بدتر و بدتر میشد. او فقط فرصت یافت ۶۴۴ درنا بسازد و روز بیست و پنجم اکتبر ۱۹۵۵ از دنیا رفت. همکلاسیهایش ۳۵۶ درنای دیگر ساختند و با او به خاک سپردند. حالا درناهای کاغذی در همه جای دنیا یادآور سودوکو و همه کودکان بیگناهی است که در جنگها و به خاطر جاه طلبی سیاستمداران جان میسپارند. 2 37 رضا میلانلویی 1403/11/17 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 108 اومه توصیه میکند هورت بکشم چون آشپز های رستوران خیلی خوشحال. میشوند که این کار را انجام دهم! هیچ چیز مثل عادت های غذایی نمیتواند نسبی بودن رفتار های انسانی را ثابت کند. 0 3 ستایش 1403/1/1 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 220 چقدر ما آدمها بیرحمیم و چقدر وقتی که پای مصالح کثیف سیاسی پیش بیاید، تنها چیزی که برایمان اهمیت ندارد جان همنوعانمان است. 0 20 Arash 1403/4/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 220 چقدر ما آدم ها بی رحمیم و چقدر وقتی که پای مصالح کثیف سیاسی پیش بیاید ، تنها چیزی که برایمان اهمیت ندارد جان هم نوعانمان است. 0 2 رضا میلانلویی 1403/11/15 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 44 ژاپنی ها،اونسن را جایی میدانند برای آرامش از یک طرف و احساس برابری از طرف دیگر.برای همین است که اینجا همه باید برهنه باشند تا مبادا لباس هایشان عاملی باشد برای فخر فروشی به یکدیگر. پ.ن:اونسن چشمه ها و استخر های آب گرم طبیعی است 0 1 کرم کتاب 1403/6/22 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 73 ولی یه چیزی که خیلی برای ما مهمه، تمرکز ه. یعنی قرار نیست یه ژاپنی همه کاربلد باشه و همه چیز بدونه. اون ممکنه توی زندگیش به کار بلد باشه، اما توی همون به کار بهترینه. 0 2 Arash 1403/4/3 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 74 برای لذت بردن از زندگی نباید منتظر کامل شدن و بی نقص بودن آن باشیم. 0 3 امیررضا سعیدینجات 1403/1/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 107 نسبت سس سویا و غذای ژاپنی مثل نسبت سال جدید شمسی و تورم است. قبل از اینکه سال جدید بیاید، تورم آمده و جا خوش کرده. ژاپنیها هم اول سس سویا میآورند، بعد غذا. 0 5 رضا میلانلویی 1403/11/17 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 73 تاکنون میگوید:《یه چیزی که برای ما خیلی مهمه، تمرکزه.یعنی قرار نیست یه ژاپنی همه کار بلد باشه و همه چیز بدونه.اون ممکنه توی زندگیش یه کار بلد باشه، اما توی همون یه کار بهترینه!》 0 0 عینکی خوشقلب 1404/1/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 164 خانمهای کیمونوپوش با چنان عشق و ظرافتی گلها را کنار هم میچینند که انگار خداوند دارد رامسر را خلق میکند. 0 18 رضا میلانلویی 1403/11/15 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 42 دائم عذرخواهی کردن عادت ژاپنی هاست.انگار همیشه یک روح گناهکار در کالبد آنها در تقابل با وجدان آرامشان است! 0 1 امیررضا سعیدینجات 1403/1/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 42 اولین جای که امید مرا میبرد، اونسن هانایو است. اونسنها در واقع حمامهای آب گرم طبیعی هستند که از عمق زمین میجوشند و حرارتشان را کوههای فعال آتشفشانی میگیرند. با آنکه نیاز به آوردن هیچ وسیلهای نیست، امید کیفی در دست دارد و وقت ورود آن را به مردی میدهد که وظیفهاش دادن بلوز و شلوارک سبک به مشتریهاست. امید میگوید: «چند ماه پیش با یکی از دوستانم اومده بودیم و اون اشتباهی بلوز و شلوارکش رو به جای اینکه وقت رفتن تحویل بده، با خودش برده بود. حالا من اونها رو پس آوردم.» میپرسم: «پس چرا به جای تو اون داشت عذرخواهی میکرد؟» میگوید: «آره، میگفت ببخشید، تقصیر ما بوده که وقت رفتن به دوست شما یادآوری نکرده بودیم؛ وگرنه اون که تقصیری نداشته!» این عذرخواهی دائم، عادت ژاپنیهاست. انگار همیشه یک روح گناهکار در کالبد آنها در تقابل با وجدان آرامشان است! 0 5 رضا میلانلویی 1403/11/17 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 216 آمریکایی ها معتقد بودند که برای به زانو در آوردن امپراطوری ژاپن یا باید دست کم شصت و هفت شهر ژاپن به طور کامل ویران شود یا اینکه آمریکاییها دست به یک تجربه ویرانگر بزنند:《امتحان اولین بمب اتمی جهان!》 0 1 صدیقه واضحی 1403/1/28 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 47 0 1 رضا میلانلویی 1403/11/15 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 67 جالب اینجاست که در بسیاری از شهر های کوچک ژاپن، ان جی اوهای محلی از مردم پول جمع میکنند تا درباره آن شهر انیمهای ساخته شود و یا اینکه در انیمه های معروف، بخشی از قصه در آنجا اتفاق بیافتد. 0 1 رضا میلانلویی 1403/11/17 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 220 0 1 فهیمه . مؤذن 1403/2/24 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 24 0 9 امیررضا سعیدینجات 1403/1/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 66 «اوتاکو توریسم» اصطلاحی است که این روزها زیاد شنیده میشود. شکلی از مسافرت به ژاپن که بهانهاش قرار گرفتن در فضای انیمهها و مانگاهای ژاپنی است. خود ژاپنیها سالها پیش چنین تجربهای را در کانادا داشتند. بعد از آنکه خودشان انیمه «آنشرلی» را ساختند که قصههایش در جزیره «پرنس ادوارد» کانادا اتفاق میافتاد، قصه دختر مو قرمز انیمیشن آنقدر جذاب بود که سالن هزاران نفر را به سوی آن نقطه دور روانه میکرد و البته هنوز هم میکند. بسیاری به جزیره میرفتند تا عقد ازدواجشان را در همان کلیسایی ببندند که پیش از این آنشرلی بسته بود. ... جالب اینکه در بسیاری از شهرهای کوچک ژاپن، ان جی اوهای محلی از مردم پول جمع میکنند تا درباره آن شهر انیمهای ساخته شود و یا اینکه در انیمههای معروف، بخشی از قصه در آنجا اتفاق بیفتد. 0 8 Arash 1403/4/3 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 33 گاهی باید ترس ها را توی کوله پشتی انداخت و کوله را آویزان کرد از شاخه ای و دل به حادثه ها سپرد. می دانم سخت است؛ اما زندگی را مگر چیزی جز سختی ها معنا می دهد؟ 2 14 Arash 1403/4/3 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 74 هیچ چیز دوام نمی آورد، همه چیز تمام می شود و هیچ چیز کامل نیست. 0 1
بریدههای کتاب دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) امیررضا سعیدینجات 1403/1/11 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 220 ساداکو نماد کودکان بیگناهی است که در هیروشیما و ناگازاکی رنج کشیدند، سوختند یا دچار بیماریهایی شدند که در سالهای آینده آنها را از پای درآورد. ساداکو در روز بمباران دو ساله بود. او در لحظه انفجار از پنجره خانهاش به بیرون پرت شد. مادرش فکر میکرد او مرده، اما در کمال تعجب او را زنده پیدا کرد. او زنده ماند اما تشعشعات ناشی از انفجار او را به لوسمی یا سرطان خون دچار کرد و سال به سال حالش بدتر شد تا اینکه وقتی دوازده ساله بود، در بیمارستان بستری شد. یک افسانه ژاپنی میگوید که اگر کسی بیمار باشد و هزار درنای کاغذی بسازد، شفا مییابد. ساداکو از این افسانه خبردار شد و شروع کرد به ساخت درناهای کاغذی و آویزان کردن آنها از سقف بیمارستان. اما حالش روز به روز بدتر و بدتر میشد. او فقط فرصت یافت ۶۴۴ درنا بسازد و روز بیست و پنجم اکتبر ۱۹۵۵ از دنیا رفت. همکلاسیهایش ۳۵۶ درنای دیگر ساختند و با او به خاک سپردند. حالا درناهای کاغذی در همه جای دنیا یادآور سودوکو و همه کودکان بیگناهی است که در جنگها و به خاطر جاه طلبی سیاستمداران جان میسپارند. 2 37 رضا میلانلویی 1403/11/17 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 108 اومه توصیه میکند هورت بکشم چون آشپز های رستوران خیلی خوشحال. میشوند که این کار را انجام دهم! هیچ چیز مثل عادت های غذایی نمیتواند نسبی بودن رفتار های انسانی را ثابت کند. 0 3 ستایش 1403/1/1 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 220 چقدر ما آدمها بیرحمیم و چقدر وقتی که پای مصالح کثیف سیاسی پیش بیاید، تنها چیزی که برایمان اهمیت ندارد جان همنوعانمان است. 0 20 Arash 1403/4/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 220 چقدر ما آدم ها بی رحمیم و چقدر وقتی که پای مصالح کثیف سیاسی پیش بیاید ، تنها چیزی که برایمان اهمیت ندارد جان هم نوعانمان است. 0 2 رضا میلانلویی 1403/11/15 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 44 ژاپنی ها،اونسن را جایی میدانند برای آرامش از یک طرف و احساس برابری از طرف دیگر.برای همین است که اینجا همه باید برهنه باشند تا مبادا لباس هایشان عاملی باشد برای فخر فروشی به یکدیگر. پ.ن:اونسن چشمه ها و استخر های آب گرم طبیعی است 0 1 کرم کتاب 1403/6/22 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 73 ولی یه چیزی که خیلی برای ما مهمه، تمرکز ه. یعنی قرار نیست یه ژاپنی همه کاربلد باشه و همه چیز بدونه. اون ممکنه توی زندگیش به کار بلد باشه، اما توی همون به کار بهترینه. 0 2 Arash 1403/4/3 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 74 برای لذت بردن از زندگی نباید منتظر کامل شدن و بی نقص بودن آن باشیم. 0 3 امیررضا سعیدینجات 1403/1/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 107 نسبت سس سویا و غذای ژاپنی مثل نسبت سال جدید شمسی و تورم است. قبل از اینکه سال جدید بیاید، تورم آمده و جا خوش کرده. ژاپنیها هم اول سس سویا میآورند، بعد غذا. 0 5 رضا میلانلویی 1403/11/17 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 73 تاکنون میگوید:《یه چیزی که برای ما خیلی مهمه، تمرکزه.یعنی قرار نیست یه ژاپنی همه کار بلد باشه و همه چیز بدونه.اون ممکنه توی زندگیش یه کار بلد باشه، اما توی همون یه کار بهترینه!》 0 0 عینکی خوشقلب 1404/1/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 164 خانمهای کیمونوپوش با چنان عشق و ظرافتی گلها را کنار هم میچینند که انگار خداوند دارد رامسر را خلق میکند. 0 18 رضا میلانلویی 1403/11/15 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 42 دائم عذرخواهی کردن عادت ژاپنی هاست.انگار همیشه یک روح گناهکار در کالبد آنها در تقابل با وجدان آرامشان است! 0 1 امیررضا سعیدینجات 1403/1/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 42 اولین جای که امید مرا میبرد، اونسن هانایو است. اونسنها در واقع حمامهای آب گرم طبیعی هستند که از عمق زمین میجوشند و حرارتشان را کوههای فعال آتشفشانی میگیرند. با آنکه نیاز به آوردن هیچ وسیلهای نیست، امید کیفی در دست دارد و وقت ورود آن را به مردی میدهد که وظیفهاش دادن بلوز و شلوارک سبک به مشتریهاست. امید میگوید: «چند ماه پیش با یکی از دوستانم اومده بودیم و اون اشتباهی بلوز و شلوارکش رو به جای اینکه وقت رفتن تحویل بده، با خودش برده بود. حالا من اونها رو پس آوردم.» میپرسم: «پس چرا به جای تو اون داشت عذرخواهی میکرد؟» میگوید: «آره، میگفت ببخشید، تقصیر ما بوده که وقت رفتن به دوست شما یادآوری نکرده بودیم؛ وگرنه اون که تقصیری نداشته!» این عذرخواهی دائم، عادت ژاپنیهاست. انگار همیشه یک روح گناهکار در کالبد آنها در تقابل با وجدان آرامشان است! 0 5 رضا میلانلویی 1403/11/17 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 216 آمریکایی ها معتقد بودند که برای به زانو در آوردن امپراطوری ژاپن یا باید دست کم شصت و هفت شهر ژاپن به طور کامل ویران شود یا اینکه آمریکاییها دست به یک تجربه ویرانگر بزنند:《امتحان اولین بمب اتمی جهان!》 0 1 صدیقه واضحی 1403/1/28 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 47 0 1 رضا میلانلویی 1403/11/15 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 67 جالب اینجاست که در بسیاری از شهر های کوچک ژاپن، ان جی اوهای محلی از مردم پول جمع میکنند تا درباره آن شهر انیمهای ساخته شود و یا اینکه در انیمه های معروف، بخشی از قصه در آنجا اتفاق بیافتد. 0 1 رضا میلانلویی 1403/11/17 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 220 0 1 فهیمه . مؤذن 1403/2/24 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 24 0 9 امیررضا سعیدینجات 1403/1/8 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 66 «اوتاکو توریسم» اصطلاحی است که این روزها زیاد شنیده میشود. شکلی از مسافرت به ژاپن که بهانهاش قرار گرفتن در فضای انیمهها و مانگاهای ژاپنی است. خود ژاپنیها سالها پیش چنین تجربهای را در کانادا داشتند. بعد از آنکه خودشان انیمه «آنشرلی» را ساختند که قصههایش در جزیره «پرنس ادوارد» کانادا اتفاق میافتاد، قصه دختر مو قرمز انیمیشن آنقدر جذاب بود که سالن هزاران نفر را به سوی آن نقطه دور روانه میکرد و البته هنوز هم میکند. بسیاری به جزیره میرفتند تا عقد ازدواجشان را در همان کلیسایی ببندند که پیش از این آنشرلی بسته بود. ... جالب اینکه در بسیاری از شهرهای کوچک ژاپن، ان جی اوهای محلی از مردم پول جمع میکنند تا درباره آن شهر انیمهای ساخته شود و یا اینکه در انیمههای معروف، بخشی از قصه در آنجا اتفاق بیفتد. 0 8 Arash 1403/4/3 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 33 گاهی باید ترس ها را توی کوله پشتی انداخت و کوله را آویزان کرد از شاخه ای و دل به حادثه ها سپرد. می دانم سخت است؛ اما زندگی را مگر چیزی جز سختی ها معنا می دهد؟ 2 14 Arash 1403/4/3 دو دستی (نوشته ها و عکس های سفر به ژاپن) منصور ضابطیان 4.0 31 صفحۀ 74 هیچ چیز دوام نمی آورد، همه چیز تمام می شود و هیچ چیز کامل نیست. 0 1