بریدهای از کتاب خانه کتاب بازها اثر معصومه امیرزاده
1404/2/18
صفحۀ 39
هنـــگام دیدن تلویزیـــون، عصب های دیـــداری کودک، به شـــدت تحریک می شـــوند. گفت وگـــوی دوســـویه بین نـــوزاد و تلویزیـــون وجود نـــدارد و مغز غیرفعـــال، درحالت خـــواب قرار می گیـــرد. از میزان تمرکز او کم می شـــود و در نهایت، دایرۀ واژگانش گســـترده نمی شـــود. کودکان تا دوســـالگی نباید تلویزیـــون ببینند و اگـــر به نوپایی اجـــازه بدهید با تلویزیون اُنـــس بگیرد، او دیگر به ســـراغ اســـباب بازی نخواهد رفـــت و با کتاب هایش ســـرگرم نخواهد شد. رسانه های دیجیتال مانع مهمی بر سر راه رشد زبانی کودک هستند.
هنـــگام دیدن تلویزیـــون، عصب های دیـــداری کودک، به شـــدت تحریک می شـــوند. گفت وگـــوی دوســـویه بین نـــوزاد و تلویزیـــون وجود نـــدارد و مغز غیرفعـــال، درحالت خـــواب قرار می گیـــرد. از میزان تمرکز او کم می شـــود و در نهایت، دایرۀ واژگانش گســـترده نمی شـــود. کودکان تا دوســـالگی نباید تلویزیـــون ببینند و اگـــر به نوپایی اجـــازه بدهید با تلویزیون اُنـــس بگیرد، او دیگر به ســـراغ اســـباب بازی نخواهد رفـــت و با کتاب هایش ســـرگرم نخواهد شد. رسانه های دیجیتال مانع مهمی بر سر راه رشد زبانی کودک هستند.
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.