FaMoSa

FaMoSa

@FaMoSa

38 دنبال شده

37 دنبال کننده

            امام علی علیه السلام:
کسی که با کتاب آرامش یابد، هیچ آرامشی را از دست نداده است.
(غررالحکم و دررالکلم، حدیث ۸۱۲۶)


کتاب‌های همیشه در حال خواندن:
قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه 

دنبال کردن = دنبال شدن، 
البته به جز کسانیکه آشکارا حکم خدا رو زیر پا می‌گذارند.
          
پیشنهاد کاربر برای شما

یادداشت‌ها

نمایش همه
FaMoSa

FaMoSa

1403/10/24

        مقایسه کنید،
توصیف چند جمله‌ای یک شیعه رو در این بریده:
«و غدیری مهاجر تنهایی ست که بالاتر از رفاه می‌خواهد و بیشتر از آزادی و عدالت.
در این روز و در این غدیر گسترده، این مهاجر تشنه می‌تواند سیراب شود و این بالاتر و بیشترها را بدست بیاورد از دست پیامبر صلی الله علیه وآله و با جام ولای علی علیه‌السلام.»

و توصیف چند جمله‌ای یه دنیاپرست رو در این بریده:
«هنگامی که انسان خود را بیشتر از یک دهان نمی بیند که با یک مشت روده گره خورده و به آلت تناسلیش ختم می شود. این دهان دراز، دیگر نه دین می خواهد و نه امام و نه رهبری و ولایت؛ که غریزه برای این و بالاتر از اینها کافی است.»

 توصیف اولی، توصیف کسیه که امام داره
و امامش متصل به خداست...
و تحت ولایت خداست...
توصیف دومی، توصیف کسیه که وِل شده تو دنیا!!
موندم تو توصیف دومی که ظاهرا تمام همّو غمشون غرایز حیوانیشون هست،
دقیقا فرقشون با حیوانات چیه؟؟
حیواناتم نرها و ماده‌هاشون دنبال جلوه‌گری برای همدیگه‌ن،
تا به غرایز آلت تناسلیشون برسن!
بعد بسته به درنده بودن یا نبودنشون،
دنبال شکار و خوردن هستن
و یا چریدن و خوردن!
و دنبال یه جایی برای خوابیدن!
و بعضیاشون از همدیگه دزدی هم می‌کنن و همدیگه رو می‌چاپن مثل میمونها!
و بعضیاشون می‌پرند پاچه همدیگه رو می‌گیرن مثل سگها!
و و و و ...!
واقعا نیک که بنگری، این دسته دوم با اینکه ظاهرشون شکل انسانهاست چقدر پوچن!
ولی یه فرقی دارن با حیوانات!
فرقشون اینه که فاز روشنفکری هم می‌گیرن برای گروه اول!😅
درست با همین قدر حجم عظیم تناقض بین گروه اول و دوم!
کتاب خوبی بود مخصوصا از این بعد که آدمو به فکر فرو می‌بره.
      

1

FaMoSa

FaMoSa

1403/10/21

        کتاب خوبی بود فقط یه جاهایی به لحن نویسنده انتقاد داشتم. مثلاً تو ص۲۹ کتاب جناب عباسی ولدی گفته: «گاهــی وقتــا که می رم مشــهد و تو حرم امــام رضا علیه‌السلام می بینم  جوونا نشستن رو به روی گنبد، ولی با گوشیاشون بازی می کنن،  دلم می گیره. با خودم می گم: آخه اینا از شــهر و دیارشــون اومدن  این جــا که با گوشیاشــون بازی کنــن؟ چرا یادشــون رفته برا چی  اومــدن حرم؟» 
بعد صفحه بعد! دو تا پاراگراف جلوتر میگه: « ما برا بازی کردن به این دنیا نیومدیم؛ ولی یه ســره  مشغول بازی شدیم. آدمای خوبم دارن نگامون می کنن و غصّه  می خورن. چه قدر برا آدم خوبا ســخته کنار کســایی زندگی کنن  که دغدغه هاشون نسبتی با علّت خلقتشون نداره!» !
البته ان‌شاءالله که اینطور نیست ولی حسی که ممکنه مخاطب دریافت کنه اینه که گوینده انگار داره میگه من آدم خوبی هستم و شما بدبختای جهنمی آدمای بدی هستید! و من سختمه کنار امثال شماها زندگی کنم چون خیلی خوبم و خیلی می‌فهمم و شماها گناه‌کارید!! این صرفا یه اطلاع رسانی بود.
بد نیست این فرمایش مولا امیرالمؤمنین رو هم در رد خودبرتربینی بخونیم تا ان‌شاءالله تلنگری باشه برای اول از همه خودم بعد دیگران.
امام علی علیه‌السلام:
«گناهى كه تو را پشيمان كند بهتر از كار نيكى است كه تو را به خودپسندى وا دارد.»
حکمت۴۶، نهج‌البلاغه.
چون به هرحال با موبایل بازی کردن تو حرم شاید کار درستی نباشه (البته اگر به قصد بی‌احترامی نباشه) ولی گناه کبیره هم نیست ولی تکبر و خودبرتر بینی گناه کبیره‌ست. از قضا دقیقا همون گناهی هم هست که شیطان رجیم بابتش با تحقیر از بهشت پرت شد بیرون!
این بدیهیه که خودبرتربینی و گندگی کردن با ولایت‌پذیری در تضاد هست.
ولی جدای از این، تو این کتاب آیات و روایاتی رو کنار هم آورده که جالب توجه هستند و در کل کتاب خوبی هست.


      

5

FaMoSa

FaMoSa

1403/10/3

        واقعا اگر کسی می‌خواد با واقعه عاشورا و حرکت امام حسین علیه السلام به درستی آشنا بشه این یکی از کتابهایی هست که حتما باید بخونه.
چون سوالات اساسی و زیادی توش مطرح شده که خیلی روشنگرانه و منطقی بهشون پاسخ داده شده با نمونه‌هایی از تاریخ سایر ملل، طوری که واقعا علت و بن‌مایه‌ی خط مشی تصمیم گیران مادی‌گرای ملتها رو با توجه به فرمایشات امام علی علیه‌السلام تبیین می‌کنه. نمونه‌اش این بریده:
«مسئله‌ سوم هتک حرمتهای الهی است. دیگر حرامی باقی نمی‌ماند مگر اینکه اینها مرتکب خواهند شد و عقد بسته‌‏ای از اسلام باقی نمی‌ماند جز اینکه باز می‌کنند: «لا یدْعوا للَّهِ مُحَرَّماً الَّا اسْتَحَلّوهُ وَ لا عَقداً الّا حَلّوهُ» [3].
چهارم اینکه مسئله‌ به اینجا پایان نمی‌گیرد بلکه عملاً با اسلام مخالفت می‌کنند و برای اینکه مردم را واژگونه کنند اسلام را واژگونه می‌کنند: «وَ لُبِسَ الْاسْلامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلوباً» [4] اسلام را به تن مردم می‏‌پوشانند اما آنچنان که پوستینی را وارونه بپوشانند.
شما می‌دانید که خاصیت پوستین یعنی گرم کردن و نیز زیبایی نقش ونگارهای آن وقتی بروز می‌کند که آن را درست بپوشند. اگر پوستین را وارونه بپوشند، یک ذره گرما ندارد و به علاوه یک امر وحشتناکی می‌شود که مورد تمسخر افراد قرار می‌گیرد.
۳. نهج البلاغه فیض الاسلام، خطبه 97. ↩
۴. نهج البلاغه فیض الاسلام، خطبه 107. ↩»
      

8

باشگاه‌ها

این کاربر هنوز عضو باشگاهی نیست.

لیست‌ها

بریده‌های کتاب

نمایش همه

فعالیت‌ها

1

3

بریدۀ کتاب

صفحۀ 123

انسان یک موجود متغیر و متحولی است. انسان نباید درجا بزند،بلکه باید متغیر و در حرکت باشد اما مدار انسان یک مدار خاص است،مدارش باید ثابت بماند.اگر بخواهد از مدار خودش خارج شود و در مدار حیوان قرار بگیرد هلاکت است وتباهی،و اگر مثلا بخواهد وارد شود در مدار ملائکه ومتشبّه به ملائکه بشود باز هم از مدار خود خارج شده است.افراط وتفریط‌ها همه خروج از مدار انسانیت است.مدار انسانیت مدار وسطیت و جامعیت است:و کذلک جعلناکم امة وسطا...[1]زهّاد و عبّاد وکسانی که به خیال خود می‌خواستند جلو بیفتند،می‌آمدند از پیغمبر اکرم اجازه بگیرند که خودشان را اخته کنند.می‌گفتند: هل لی ان اختصی؟اجازه می‌دهید خودم را اخته کنم؟می‌خواهم ریشه شهوت را در وجود خودم قطع کنم تا بهتر و فارغ‌بال‌تر بتوانم به عبادت پروردگار بپردازم.فکر می‌کرد که اگر بتواند خودش را از قید خوردن وخوابیدن هم رها کند،بکند. ولی پیغمبراکرم اجازه نمی‌داد و صریحاً نهی می‌کرد.پیغمبراکرم انسان را در مدار انسانیت به حرکت می‌آورد وهرگز نمی‌خواست انسان را از مدار انسانیت خارج کند.اسلام برای انسان مسیرتکوینی ومشخصی قائل است که ازآن به«صراط مستقیم»تعبیرمی‌کند.

1

بریدۀ کتاب

صفحۀ 68

برخی کشورها دچار کمبود نفوس هستند. تبلیغاتی که در این زمینه‌ها می‌شود غالباً ریشه استعماری دارد. اروپاییها به حدّ نصاب جمعیتشان رسیده‌اند و چون از منابع و منافع کشورهای آسیایی و آفریقایی بهره می‌برند طرفدار تقلیل نفوس در آسیا و آفریقا هستند تا بهتر بتوانند بهره‌کشی کنند. آنها از اینکه جمعیت کشورهای آسیایی و آفریقایی به حدّ نصاب برسد، و از اینکه نعمتهای آنها نصیب خودشان نشود وحشت دارند. جراید و مجلّات، خیلی علیه ازدیاد نفوس تبلیغ می‌کنند ولی این را توجه داشته باشید که مسئله‌ ازدیاد نفوس که اسمش را می‌گذارند «بمب جمعیت» و آن قدر هم گفته‌اند که یک حسّ تنفر از بچه در این مردم ایجاد کرده‌اند، در کشورهای ما صادق نیست، یعنی کشورهای اسلامی هنوز به حدّ نصاب جمعیت نرسیده است. این یک نیرنگ استعماری است که غربیان به کار می‌برند. آنها خودشان از نظر سرزمین خودشان عدد جمعیتشان کافی است، ولی به وسیله ایادی خود در میان ما تبلیغ می‌کنند و خیلی وحشت دارند از اینکه کشورهای اسلامی عددشان بالا برود، برای اینکه آن وقت نعمتهای خودشان را خودشان خواهند خورد.

1

4

2