جزئیات پست

زینب سادات رضازاده

1403/03/23

خواندن 2 دقیقه
(0/1000)

نظرات

سیدعباس

1403/03/23

شاید سیستم مند کردن بعضی از مسائل که با انسان ها طرفه، از اول اشتباه بود، چون استعدادها متفاوته و  دانش‌آموز قوی و ضعیف رو یک‌کاسه کردن، ظلم به هردو طیف روبه دنبال داره...

اتفاقاتی مثل اربعین، آموزش و پرورش، تربیت و... 

اجباری کردن بیمه برای اربعین،  اجباری کردن ۱۲ سال تحصیل بیهوده، نظام کم‌حقوقِ کارمندیِ معلمان، همه مشکلاتشون خلاصه میشه در این نکته.... بعد همه عمر آرزومون پیدا کردن کسی‌ست که خلاف این نهاد ها عمل کرده، تا بهش جایزه بدیم
1
من کاری به خیلی از چیزها ندارم ، خودم را میبینم و جایگاهی که هستم و اینکه چکار کنم تا حال بچه‌ها یم و خودم خوب باشد....  
سلام، این دغدغه رو تو معلمهای خانم میبینم و کاش تو معلمهای آقا هم بود 🫤
2
من معلم های آقایی را هم میشناسم ، البته دبستان که دغدغه این موضوع را دارند  
خدارو شکر 
پس دارن پیشرفت میکنن
@Zsrezazadeh 
درود و خداقوت 
پست قابل توجه و در خور تاملی بود. عزیزان من یک معلم بازنشسته ام که هیچ شب و روزی نیست که چه حضوری و چه تلفنی و یا در شبکه های اجتماعی دانش آموزانم سراغم را نگیرند و حالم را نپرسند.
من در همان سال های نخست دانستم که اول همه را فرزند خودم بدانم، دوم دست از آموختن و دانستن برندارم و سوم اگر دانشی نتوانستم انتقال دهم، لااقل باعث فرار دانش آموز از درس و کلاس و مدرسه نشوم.
نمی دانم از صد در صد، پنجاه درصد یا شاید کمتر موفق شده باشم.
اما آنچه مهم است، این است که نهایت تلاشم را کرده ام تا به دانش آموز نزدیک شوم و بکوشم از دریچهٔ چشم او و دیدگاه او به قضایا نگاه کنم.
نکتهٔ دیگر اینکه با آنها روراست بودم و یک انسان حتی کودک این مطلب را می فهمد.
و البته تنها من اینگونه نبودم، بلکه بسیاری از همکارانم از این هم پیشتر رفته بودند و نتایج درخشان کارهای شان را دیده ام و خوشحالم که همه با وجود مشکلات دست از کار نمی کشند. یعنی وظیفه و بلکه برتر از آن می دانند که به دیگران، به ویژه دانش آموزان خود کمک کنند.
برای شما همکار بزرگوار و دیگر عزیزان این عرصه آرزوی توفیق روزافزون دارم. 💐🙏🏻
1
سلام، 
آفتاب آمد دلیل آفتاب 

چقدر خوشحالم یک معلم بازنشسته پست من را دیده و میدانم در این سرزمین معلم های بسیاری مربی بودند و شب و روز به فکر حل مشکلات دانش آموزان شان. 
خدا قوت به شما و تمام  کسانی که برای این آب و خاک زحمت کشیدن.  
خیلی خوب از پست شما معنای معلمی شغل انبیاست را درک کردم. 
پیامبران هر کدام یک قوم از بشریت را به سوی کمال  راهنمایی می‌کنند و به آنها آگاهی میدهند ،  امامان معصوم دست تک تک افراد بشر را می‌گیرند و با آنها ارتباط میگیرند و به سمت غایت وجود می برندشان. به همین خاطر هم مقام امام از پیامبر بالاتر است.‌ 
شما هم دارید علاوه بر راهنمایی کلی دانش آموزان به دانش و تربیت ( معلمی)، دست  تک تک آنها را میگیرید و به سمت علم و عمل می برید( مربی) ، قطعا مقام مربی لز معلم بالاتر است. 
1
البته ما کجا و اونها کجا ... شاید بخواهیم ادای آنها را در بیاوریم ... اما واقعا امامان هر نفر را تنها می‌بینند با نقاط ضعف و قوتش و  همین طور هست که میگویید.  
کتاب ته کلاس ردیف آخر صندلی آخر هم خوبه
1
ممنون از معرفی تان باید بخوانمش 
نرگس🐚

1403/03/24

جای "جنگ ۴شنبه‌ها" و "۳شنبه‌ها با موری" بین این کتابای خوب خالیه
عالی!