موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی

موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی

موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی

برنی براون و 2 نفر دیگر
4.0
15 نفر |
6 یادداشت

با انتخاب ستاره‌ها به این کتاب امتیاز دهید.

در حال خواندن

3

خوانده‌ام

40

خواهم خواند

24

دکتر برنی بروان در این کتاب به پرسش هایی پیرامون زندگی با تمام وجود پاسخ میدهد:چگونه میتوان از موضوع اصالت و احساس ارزشمندی با زندگی درگیر شد؟چگونه میتوان شجاعت،شفقت و پیوند صمیمانه را در خود پرورش داد تا نقص های خود را بپذیریم و دریابیم که هرچه هستیم و ارزش آن را داریم که عاشق شویم و عشق بورزیم،احساس تعلق کنیم و شاد باشیم؟

لیست‌های مرتبط به موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی

یادداشت‌های مرتبط به موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی

            خانم برنه براون استاد پژوهشی دانشگاه هوستون هستند. سالیان طولانی روی مبحث شرم، شجاعت، آسیب پذیری و به طور کلی مفاهیمی که مربوط به پذیرش خود و عزت نفس می‌شوند، مطالعه و پژوهش کرده‌اند.
زبان کتاب ساده و خوش‌خوان است و کل کتاب را با تجربه‌ شخصی خودشون جلو می‌برند. در سال 2007-2008 گشایشی در زمینه‌های مورد مطالعه‌شان برایشان رخ می‌دهد که منجر به نوشتن این کتاب می‌شود. 
مقدمه کتاب مقداری طولانی و برای من حوصله‌سربر بود اما با ورود به فصل‌های تحت عنوان «راهکار» که اصل مطالب کتاب است، محتوا جذاب و کاربردی شد.
دو ویژگی‌ که در این کتاب دوست داشتم و مرا علاقمند کرده است که دیگر آثار این نویسنده را بخوانم:
1- زبان کتاب ساده و بدور از اغراق‌‌ و از جنس کتاب‌های به اصطلاح زرد در این حوزه نیست و یک متخصص این حوزه مفاهیمی را بیان می‌کند که بسیار عمیق و مهم است.
2- در پایان هر فصل، عناوینی به نام «از پا ننشینید» وجود دارد که شالوده مفهوم فصل و تجربه عملی نویسنده آمده است که کاربردی می‌باشد.

پشت جلد کتاب: 
"دکتر برنی براون در این کتاب به پرسش‌هایی پیرامون زندگی با تمام وجود پاسخ می‌دهد: چگونه می‌توان از موضع اصالت و احساس ارزشمندی با زندگی درگیر شد؟ چگونه می‌توان شجاعت، شفقت و پیوند صمیمانه را در خود پرورش داد تا نقص‌های خود را بپذیریم و دریابیم که هرچه هستیم کافی هستیم و ارزش آن را داریم که عاشق شویم و عشق بورزیم، احساس تعلق کنیم و شاد باشیم؟"